-
11 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6811
GBP / BGN 2.2375
CHF / BGN 2.0905- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Откъде ще преминава трасето на автомагистрала "Струма"?
08 Септември 2017 | 09:26
/КРОСС/ Пет варианта за изграждането на автомагистрала "Струма" в участъка от Симитли до Кресна ще обсъждат жителите на двете общини в понеделник. Дискусия по темата беше проведена в студиото на БНТ "Денят започва".
Кметът на Николай Георгиев Кресна, съобщи в "Денят започва", че Общинският съвет е взел решение да подкрепи варианта, при който се предвижда магистралата да се раздели в две платна. В посока Кулата да се използва сега съществуващото трасе, а в посока София да бъде изградено ново, което да минава източно от дефилето. Трябва да има АМ "Струма". Това е голям мегапроект, който трябва да бъде изграден. Най-евтин вариант, най-малко засягащ природата и мисля, че и най-бързия. Няма да има време да се изнесат и двете платна източно от Кресна, коментира още кметът на града.
В сутрешния блок на БНТ подкрепата си за този вариант изразиха и от Камарата на строителите, Асоциацията на пострадалите при катастрофи и "Зелен транспорт".
Мирослав Мазнев - Камарата на строителите в България коментира, че най-важно е това решение, което може да бъде реализирано. Което ще бъде, така избрано технически, че да бъде абсолютно технически състоятелно и възможно. То трябва да бъде екологично, отговорно към средата, през която трябва да премине. То трябва да бъде финансово обвързано, каза още Мазнев.
Веселин Грозданов, "Зелен транспорт" коментира, че ние трябва да гледаме и различните критерии. Времето, с което разполагаме да я построим, защото знаете,че програмните периоди свършват. И ако до 2022-ра година ние не завършим изцяло магистралата- един метър дори да не завършим от нея. Това означава,че не сме си изпълнили проекта и трябва да възстановим средствата, каза още Грозданов.
Владимир Тодоров - председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи коментира, че когато имаме едно платно няма да имаме насрещно движещи се потоци. Всичко ще върви в една посока. Има технически решения, които могат да бъдат и за ханчетата, и за рафтингарите и за спиране. Така че тези въпроси са несъстоятелни по отношение на пътната безопасност.
Според някои еколози, обаче в този случай природата в района ще бъде унищожена. За това, според тях, трафикът трябва да бъде изнесен изцяло на Изток от дефилето или да бъде изграден тунел.
Андрей Ковачев - еколог от сдружение за дива природа "Балкани" коментира, че тази алтернатива напълно противоречи на европейските изисквания и тя ще унищожи природата в Кресненското дефиле. Единственият вариант, за да не бъде унищожена тази природа, е пълно изнасяне на магистралата извън Кресненкото дефиле. Дали това ще бъде тунелът вариант, или цялата магистрала на Изток. Това са двата единствено допустими варианта, каза още Ковачев.