• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Кражбите на елементи от жп инфраструктурата продължават

Кражбите на елементи от жп инфраструктурата продължават

/КРОСС/ Действащи съоръжения от осигурителната и телекомуникационна техника, съоръжения за електрозахранване и енергетика /контактна мрежа/, железопътни релси, жп стрелки и части за тях и скрепителни елементи остават обект на кражби в районите на гарите и междугарията, съобщават от Националната компания „Железопътна инфраструктура".

От началото на годината до края на ноември са регистрирани 747 кражби на стойност 1,5 млн. лв. Само през май кражбите са 92 на стойност 400 156 лв.

Щетите от кражби са, както следва: 

За 2009 г. - 500 кражби на стойност около 496 000 лв. 

За 2010 г. - 1 269 кражби на стойност 2 542 247 лв.

За 2011 г. - 1 127 кражби на стойност 1 862 138 лв.

За 2012 г. - 854 кражби на стойност 1 134 511 лв.

За 2013 г. - 747 кражби на стойност 1 500 000 лв.

Извършвани в железопътни участъци с интензивно влаково движение, кражбите може да имат непредвидими последици върху сигурността на движението на влаковете. 

Внимателният анализ показва, че проблемните райони са: Искър-Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост-Кърджали, Варна, Плевен и др. 

Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин. В тези случаи се прибягва до ограничаване скоростта на движението, принудително спиране на влаковете, за да бъде връчен съответният документ на превозните бригади, пилотиране на подвижния състав от персонала в гарите и т.н. Всички тези мерки водят до сериозни закъснения на влаковете, които не могат да бъдат избегнати, защото са пряко свързани с безопасността на движението.

За всяка кражба НКЖИ подава заявителски материал в съответното районно управление на „Транспортна полиция".  Обсъждат се съвместни мерки с МВР за повишаване на контрола върху произхода на изкупуваните материали от пунктовете за вторични суровини и засилване на присъствието на органите на МВР в рисковите райони. 

Най-критичните места се охраняват от охранителна фирма. 

Наред с това, НКЖИ търси алтернативни решения, като въвеждане на системи за видеонаблюдение, ограждане на железния път и прилежащите съоръжения и подмяна на медните проводници с оптични и стоманени.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.