• 03 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Инж. Лазаров: Докато обясняваме, че асфалтът не се яде, ще има дупки по магистралите

Инж. Лазаров: Докато обясняваме, че асфалтът не се яде, ще има дупки по магистралите

/КРОСС/Поддържането на пътищата не е дофинансирано от десетилетия. Докато обясняваме, че асфалтът не се яде и защо трябва да се правят пътища, ситуацията ще бъде такава.

Това каза в ефира на Нова председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров. Повод за коментара му бе новата мярка, която влиза в сила от утре, 1 април, с която се ограничава скоростта по магистралите у нас заради лошото им състояние. По магистрала „Тракия" проблемните участъци са около Пазарджик и Пловдив, а по „Хемус" - около Шумен.

Мерките целят да разбудим социалното чувство за отговорност и да ограничим скоростта на хората, които не се съобразяват с тези пътни условия, посочи инж. Лазаров.

По думите му 100 милиона лева са необходими, за да се поправят дупките по магистралите. Но средства засега няма.

В момента бюджетът на Пътната агенция е от парите, които се събират от пътни такси, посочи Лазаров. Той обаче припомни, че в закона ясно е разписано - приходите от винетни такси трябва да отиват за ремонт на пътищата, а те отиват в централния бюджет.

По думите на инж. Лазаров приходите от винетки на година са около 220-230 милиона, а средствата за поддържане са 105 милиона.

Целият бюджетът на Пътната агенция е 240 милиона, но в тях влиза и новото пътно строителство, уточни шефът на АПИ.

„Има недофинансиране на сектора. Парите или няма да стигат за пенсии, или за пътища, или за здравеопазване. Ако сега обявя, че ще вдигнем винетките, знаете ли какво ще стане?", запита Лазар Лазаров. Това, което говоря, сигурно няма да се хареса на финансовия министър, сигурно няма да се хареса и на моя министър, допълни той като посочи, че пътната агенция е аполитична.

Инж. Лазаров бе категоричен, че не трябва да се спира да се правят нови магистрали, но трябва да се намерят пари да се поправят и старите.

Тогава и икономиката ще тръгне, и туристическият сезон ще се осигури, и приходите на хората по Черноморието ще се увеличат. Римляните са си го казали - пътят е живот, каза той и обяви, че има уверението на регионалния министър Лиляна Павлова за допълнителни средства за сектора.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Gogo

Асфалтът безспорно не се яде. Но освен да се строят нове магистрали трябва да се поддържат и досега изградените пътища. Което не се прави. Сегашните управляващи се хвалят ча строят 150 км нови магистрали. И са зарязали всички останали пътища. Това е проблема. Миналата година си гласуваха и грабнаха 8 милиарда, тази година 16, догодина може би 32. Нека да спрат да крадат, да си намалят комисионните и да заделят малко повече пари за пъддържане и на съществуващите пътища.

31.03.2015 09:03:38

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.