• 17 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8258
  •  GBP / BGN 2.3126
  •  CHF / BGN 2.0456
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 25°C

МТИТС откри процедура за концесия на летище София

МТИТС откри процедура за концесия на летище София

/КРОСС/ Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри процедура за предоставяне на концесия на летище София.

Концесионерът ще бъде определен чрез открита процедура. Минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането.

Критериите за комплексна оценка на офертите и тяхната относителна тежест са:
• Размер на еднократното и годишно концесионно плащане с относителна тежест 55 на сто, като съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10;
• Бизнес предложение за опериране на летище София с относителна тежест 25 на сто;
• Инвестиционна програма с предложен размер на инвестициите за срока на концесията с относителна тежест 15 на сто;
• Мерки за сигурност на летище София с относителна тежест 5 на сто.

Срокът на концесията е 35 години. Бъдещият концесионер трябва да заплати минимално еднократно концесионно плащане, в размер не по-малък от 550 000 000 лева без ДДС.

Участникът, определен за концесионер поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.

Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.

Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване - 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.
Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.

Очаква се за целия период на концесията ползите за държавата да бъдат за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестиции на бъдещия концесионер ще имат добра възвращаемост.

Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на Държавен Вестник.

Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на МТИТС: https://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Пекин

Изсипването на толкова пари в ''оздравяването'' на бездънна яма като БДЖ е не само недалновидно но и граничи с пълна глупост. С парите от концесията могат да се направят много по полезни неща за икономиката на страната, но явно с други управляващи. Тези могат толкова!

05.06.2016 08:05:09

Анонимен

Ами дали тези сега източват парите или онези после,все едно.Няма да стане европейски тип летище,пак ще си е тази мизерия,ама поне едно 1000 кияка от Адм. на заплата и не знаят защо са там.ще отпътуват.

04.06.2016 23:51:34

Ладен

Спекулациите преди подобни конкурси са неизбежни. Просто не бива да им се обръща внимание.

04.06.2016 14:04:18

оффф

Гледам тръгнали са да си играят на врачки пак едни баламурници. Ако това ви е опорната точка срещу концесията, по-добре я сменяйте от сега, че няма кой да ви се върже.

03.06.2016 17:26:23

Анонимен

И всички вече знаят, че победител е Фрапорт (ТИМ), което си е чист монопол. ТИМ притежават и над 50% от Суиспорт, Луфтханза техник, както и цялата България Ер. Подарете летището, за да може да хвърлите камък в бездънния кладенец на БДЖ.

03.06.2016 14:40:47

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.