• 09 Окт 2026 |
  •  USD / BGN 1.1567
  •  GBP / BGN 0.8545
  •  CHF / BGN 0.9390
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Пътната агенция напомня: През февруари изтичат 340 хил. годишни винетки

Пътната агенция напомня: През февруари изтичат 340 хил. годишни винетки

/КРОСС/  През февруари изтича валидността на около 340 хил. годишни винетки. Това напомниха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

На интернет страницата www.bgtoll.bg от бутона „Проверка на винетка“ след въвеждане на регистрационния номер на автомобила и държавата, в която е регистриран, всеки може да провери крайния срок на електронната винетка. Статусът може да е „активен“, „с изтекъл срок“ или „неизползван“ в случаите, когато винетката е купена с отложен старт до 30 дни от началната дата на валидност.

От началото на годината всички видове е-винетки поевтиняха с 10% в сравнение с м. г. Годишната струва 87 лв., тримесечната е 48 лв., месечната - 27 лв., седмичната - 13 лв., а уикенд винетката - 9 лв.

До 24 януари са продадени 351 681 броя винетки за 20 035 616 лева. Приходите от тол такси за същия период са 20 046 552,46 лева - 2 168 379,55 лева от тях са от маршрутни карти, а 17 878 172,91 лева от тол декларации.

Е-винетка може да бъде купена както в обектите на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и в партньорската търговска мрежа. Националното тол управление апелира шофьорите при купуване на винетка да използват сайта www.bgtoll.bg или мобилното приложение, както и останалите канали за продажба на АПИ – на гише срещу плащане в брой или чрез терминал за самотаксуване – с карта. Гишета са разположени на основните гранични контролно-пропускателни пунктове, както и в 27-те областни пътни управления в цялата страната.

Терминалите за самотаксуване са близо 500.

При купуването на е-винетка е необходимо потребителите внимателно да преглеждат и проверяват въведената от тях или от съответния служител информация преди финално да потвърдят плащането на пътната такса.    

Отговорността за попълване на коректна информация за номера на превозното средство, категорията му и периода на валидност на винетката е на собственика или ползвателя му. В случай на неправилно декларирани данни се счита, че не е заплатена дължимата винетна такса за съответния автомобил. 

Символите от регистрационния номер може да бъдат изписани и на кирилица, и на латиница, но трябва да съответстват на символите в самия регистрационен номер. При изписването на номера се въвеждат само букви и цифри. Символите 0 (нула) и О (буква О) не са взаимнозаменяеми. За цифра от номера трябва да се изпише 0 (нула), а за буква - „О“. В случай, че регистрационният номер съдържа тире, точка или интервал те не се въвеждат.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
Екипът на cross.bg ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията на Агенция КРОСС не носи отговорност за мненията, качени в cross.bg от потребителите.
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2026 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.