-
11 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6811
GBP / BGN 2.2375
CHF / BGN 2.0905- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
За 87.7 % от читателите на "КРОСС" качеството в градския транспорт не се е подобрило
24 Август 2016 | 14:29
/КРОСС/ 87.7 % от читателите на агенция "КРОСС" са на мнение, че градският транспорт не подобрил качеството си след увеличението на билетчето с 60%. Това показват резултатите от традиционната седмична анкета на сайта на информационна агенция "КРОСС". Едва 2.6% от читателите ни все пак са на мнение, че увеличението на услугата е подобрило и качеството й. Към тях може да добавим и още 4,6%, които не са толкова категорични, че има положителна промяна, но вече започва да се "усеща се някаква положителна промяна".
Резултатите определено не са изненадващи, особено на фона на постоянните скандали в столичния градски транспорт. Старите автобуси по повечето линии в София продължават да се движат и дрънчат. Хората дори не са сигурни, че ще стигнат до крайната си дестинация, защото може возилото да се разпадне всеки момент. Ако направим анкета сред пътниците по линия на рейс 72 със сигурност 100% от тях ще кажат, че категорично не виждат никаква промяна пътуването си. По въпросната линия продължават да се движат все още старите и очукани возила, където в по-топли дни температурата вътре сигурно достига тази в сауна. Именно по тази линия миналата седмица стана поредния скандал с нагло и безочливо отношение от страна на един от шофьорите, който отказа да свали рампата за инвалиди, за да може да я ползва човек в инвалидна количка. На този пътник, който също чинно си плаща услугата за превоз, му се наложи буквално да пълзи като червей, за да може да се качи на спирката и след това по-бързо да слезе. Добре, че все пак точно по това време се возеше човек, който се оказа, че работи в БНТ, за да може да се даде гласност на този случай. И чак тогава от Столична община се сетиха, че могат да накажат и шофьора и фирмата-концесионер на линия 72. А къде бяха преди това? Оплакванията именно по тази линия са най-много и от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) отговаряха с дежурното: "Това е частна линия, ние нищо не можем да направим". Да, ама приходите от билетчета отиват именно в ЦГМ, който "нищо не може да направи". Оказа се, че все пак може. Защо обаче както се казва "след дъжд качулка"? Защо трябваше онзи човечец да се влачи като червей, за се сетят и от Столична община и от ЦГМ? И подобна е ситуацията не само в 72, ами и по много други линии на столичния градски транспорт.
И до ден днешен продължавам да се питам логиката на това увеличение. Все още едва ли ще се намери гражданин на София, който не работи в Центъра за градска мобилност и намира икономическа логика в повишението на цента на билета със 60% при постоянно спадащи цени на горивата.
А мантрата, че видите ли, след увеличението, ще се подобри услугата, на това едва ли ще повярват и малките деца. Да, някои ще кажат, че мина малко време от повишението на цената на билетчето. Да, но ако се увеличава дадена услуга, то трябва да има някаква обосновка за това. А и до ден днешен такава все още липсва. Доста голяма част от гражданите обаче решиха да я чакат, а направо да се качат обратно на автомобилите си, защото вече им излиза по-изгодно и пътуват по-комфортно.