• 06 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 24°C

Ново проучване на Mastercard откроява удобството като водещо предимство на електронното банкиране

Ново проучване на Mastercard откроява удобството като водещо предимство на електронното банкиране

/КРОСС/ В ново проучване на Mastercard, оповестено днес, граждани от 11 европейски държави споделят своето виждане за това защо дигиталните иновации и решения са важна част от бъдещето на финансовите услуги и търговията. Изследването на нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%). Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна.

Mastercard е ключов двигател и партньор в предоставянето на дигитални решения. Компанията работи с над 30 нови електронни банки, сред които N26, Holvi, Monzo и много други от цял свят. Като глобален технологичен лидер в разплащателната индустрия Mastercard помага на всичките си партньори да развиват ориентирани към клиентите, удобни и надеждни дигитални решения.

Като предоставя технологично ноу-хау, глобална инфраструктура, продукти и мрежа за финансовите институции, Mastercard разполага с експертизата да подкрепя всички банки и финтех компании, независимо дали са нови или вече установени на пазара, които трябва да направляват дигиталната трансформация на индустрията.

Хавиер Перез, президент на Mastercard за Европа, коментира: „Като технологична компания, работеща в разплащателната индустрия, ние отдавна сме се съсредоточили върху стимулирането на скоростта и мащаба, с който навлизат иновациите. Важно е да не въвеждаме иновации самоцелно, а в следствие от разбирането на нуждите и очакванията на нашите партньори и техните клиенти за използването на дигитални плащания от всяко устройство. Това проучване подчертава, че потребителите искат лесни и сигурни решения за своите банкови нужди и са много отворени към дигитални продукти, ако те подобряват услугите. Ние приемаме тази тенденция и се гордеем, че сме предпочитан партньор от новите европейски банки, заради нашите иновативни и надеждни решения. Същевременно, продължаваме да подкрепяме традиционните институции в процеса на изграждане на най-добрата инфраструктура във все по-дигитализиращата се среда."

Иновациите водят нови клиенти

Изследването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка. Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия: 27% обмислят да сменят обслужващата ги банка в рамките на следващите 12 месеца. Най-високо доверие в настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.

Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.

Други изводи от проучването са:

- На въпроса какво биха променили потребителите в текущата си банка, ако имат тази възможност, първият им отговор е „удобство", като под това клиентите разбират продуктите им да са „достъпни навсякъде, както и лесни за ползване" (42%).

- Вторият най-често срещан отговор е гъвкавостта и 24-часово обслужване (27%).

- Повече от 85% използват дигитални банкови услуги (онлайн или мобилни) поне веднъж месечно, а 38% дори го правят на дневна и седмична база.

- Най-активните потребители са британците (54%), следвани от холандците (51%) и шведите (47%), използващи електронно банкиране на дневна до седмична база, за разлика от едва 26% от швейцарците и 27% от унгарците, които заемат последните места от изследваните пазари.

Mastercard като водещ партньор за дигиталните банки в цяла Европа

Процесът на дигитализация във финансовия сектор разчита на партньорства, резултат, който също е изтъкнат от европейските потребители в проучването, посветено на електронното банкиране. Повече от 75% от респондентите в изследването заявяват, че оценяват Mastercard като правилния партньор за банките.

Един от най-големите партньори на Mastercard в областта на мобилното банкиране е N26. След като стартира в Германия, N26 вече работи на 17 пазара и е водещата мобилна банка в Европа. „Всичко, което правим, е съсредоточено върху последните новости, с които можем да отговорим на потребителските нужди. Технологиите играят жизненоважна роля за постигането на тази цел", казва Валентин Щалф, съосновател и изпълнителен директор на N26. „За нас беше предизвикателство да намерим партньори, които имат дигитална и следователно гъвкава инфраструктура, създаваща уникално преживяване за потребителите. Още в самото начало ние разпознахме Mastercard като динамичен играч на пазара, отворен към новите продукти и технологии. Да получим качествени решения от известна марка, която е в крак с най-новите достижения и в същото време разполага с глобална мрежа, беше като да ударим джакпот. Mastercard е най-добрият партньор, на когото можехме да се надяваме, за да изградим първата мобилна банка в Европа."

Mastercard предоставя на N26 решения за обработка на данни и емисии, които са от съществено значение за предлагания на клиента продукт. Наред с това, Mastercard консултира N26 за технически решения, свързани с платежните услуги. Като един от иноваторите в тази област, N26 има за цел да дигитализира всички продукти и услуги, предлагани от традиционните банки.

Друг пример е Holvi - компания, която предлага електронно банкиране на микро предприемачи. Финландската компания започва своята дейност чрез решаване на ежедневните проблеми на самостоятелно заетите лица, свързани с тяхното финансово управление. Освен това, тези микро предприятия често изпитват трудности в получаването на подходяща подкрепа от традиционните банки. С цел да се превърне в предпочитана институция за финансови услуги за микро предприемачи и малки предприятия в Европа, Holvi помага на своите клиенти да пестят време, пари и да управляват по-ефективно бизнеса си. От 2016 г. Holvi Business Mastercard осъществява директна връзка с услугите на банката и позволява на клиентите на Holvi да са имат контрол над финансите си в реално време. „За нас е важно да работим с партньори, които заслужават доверие. Нашата мисия е да предоставяме на клиентите си банкиране без граници в дигиталната ера - Mastercard не познава граници и работи по целия свят, точно както нашите клиенти", казва Анти-Юси Соминен, изпълнителен директор на Holvi. 

*За проучването на електронното банкиране в Европа

Проучването е проведено от Innofact AG по поръчка на Mastercard. 11 915 са попълнените анкетни карти от 11 европейски държави: Италия (1084), Германия (1081), Испания (1081), Франция (1088), Великобритания (1090), Полша (1082), Холандия (1083), Швеция (1082), Швейцария (1088), Унгария (1076) и Русия (1080). Респондентите са набрани от Innofact чрез онлайн панела entscheiderclub.de и панели на международни партньори. Анкетираните са на възраст над 18 години.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.