-
09 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Политиците ще плащат предварително на медиите за отразяване на предизборната кампания
18 Февруари 2014 | 13:58
/КРОСС/ Парламентът прие текстове, свързани с печатни медии и онлайн новинарски услуги по време на предизборна кампания.
Печатните медии и онлайн новинарските услуги ще предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати, които се обявяват на интернет страницата им не по-късно от 40 дни преди изборния ден и се изпращат незабавно на Сметната палата и на Централната избирателна комисия (ЦИК).
Заплащането трябва да се извършва предварително. Печатните медии и онлайн новинарските услуги публикували материал, накърняващ правата и доброто име на кандидат или на лице, което представлява партията, коалицията или инициативния комитет, са длъжни незабавно след получаването на отговор да го публикуват.
Публикуването на отговора става на същото място, със същия размер, вид и формат шрифт и без коментар. Отговорът се публикува безплатно до обема на материала, на който отговаря.
Предизборната кампания в програмите на БНТ и БНР ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които ще се излъчват безплатно.
При избори за президент и вицепрезидент предизборната кампания в програмите на двете обществени медии ще се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до три минути за всяка от тях, които няма да се заплащат. Редът за представяне на кандидатите в различните форми на предизборната кампания ще се определя от ЦИК чрез жребий.
БНТ и БНР ще предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, телевизионно и радиовреме за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с времетраене общо не по-малко от 240 минути. Времето на участниците ще се разпределя поравно. За безплатни диспути в регионалните радио- и телевизионни центрове на обществените медии ще се предоставят общо не по-малко от 60 минути.
Във времето на предизборната кампания ще могат да се използват и платени форми с цел популяризация на участниците във вота и агитация към гласуване за техните кандидати. Аудио- и аудио-визуалните материали, включени в платените форми, ще се предоставят от участниците в изборите или ще се изработват от екипи на БНТ и БНР при едни и същи условия и цени, определени от техните ръководства.
Предизборните предавания по обществените медии и техните регионални центрове ще се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет.
Не се допуска предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции и в търговските дружества с повече от 50 процента държавно участие, реши парламентът. Забранява се използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация. Не се допуска предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден, записаха още депутатите.
В търговска реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет, или кандидат, записаха още депутатите.