• 06 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

CLA – преследвач на Серия 3?

CLA – преследвач на Серия 3?

/КРОСС/ Темите, които хората обсъждат на маса, са многобройни. Сред тях задължително е времето, политиката, както и Mercedes CLA, който разделя мненията и събира всякакви характеристик - от „готин" до „модерен". Според производителя моделът трябва да открадне и от клиентите на Серия 3 на BMW. Моля?
Можем ли да сравним Mercedes с четири врати, дължина 4,63 м, с цена 55 400 лв. и четириврато BMW, дълго 4,62 м и струващо 59 683 лв.? Разбира се. Въпреки че намираме някои различия: CLA 180 с предно задвижване, покрив а ла Coupé и място като за автомобил с 2+2 места; 316i като касов модел, класически седан и с прилично място на задната седалка. Човек няма нужда да обяснява на семейството си защо е избрал да кара BMW, докато водачите на CLA обикновено завършват изреченията си с „Basta!".

Това предлагат

Какво предпочитате - ексклузивността на едно Coupé или престижа на Серия 3, най-добрия автомобил в средния клас? BMW се купува заради по-разумни причини - седанът предлага повече място за краката и главите, има и по-големи прозорци. Слизането от местата на задната седалка не изисква изключителна гъвкавост. CLA разпределя дължината си неравномерно: отпред среден клас, отзад - малък автомобил. Багажникът с вместимост 470 л, широкообхватното оборудване за сигурност, включващо въздушна възглавница за коленете и серийно сгъваща се задна седалка, подхождат повече на претенциите и цената. Притежателят се радва на приятни екстри като задни светлини със светодиоди или безрамкови странични прозорци. Тестовата кола имаше леко скърцащи странични тапицерии, но пък и при BMW имаше твърди пластмаси и недобре напаснати фуги.

Това могат

Ако си мислите, че базовите бензинови агрегати със 122 (в CLA) или 136 к.с. (в 316i) са бавни, ще бъдете приятно изненадани. Тъй като модерните турбокомпресори придават криле на 1,6-литровите 4-цилиндрови двигатели, макар и по различен начин. Докато BMW прави впечатление на пъргаво още при потеглянето, CLA си позволява секунда замисляне, а след това изпреварва с няколко метра 316. Дългите предавателни отношения са насочени към пестене на гориво, а максималната скорост от 215 км/ч се вдига на пета, а не на шеста предавка. Най-приятната изненада идва от серийното окачване: CLA вози много добре! Дори по-добре от спортното окачване, от това на А-класата и дори от 316i. Значи можело, а, Mercedes? Още повече че CLA не се дава по отношение на динамиката. Моделът завива добре, справя се съвсем прилично с неравностите на пътя и дори е с едни гърди напред при електронните помагачи. Засега само CLA предлага система за поддържане на дистанцията. Естествено никой няма да заклейми BMW заради този факт, тъй като „баварецът" показва чрез много дребни детайли на какво е способен шампионът в средния клас. Серийните му спортни седалки подхождат идеално за всякакви фигури на водачите, управлението работи по-равномерно, като реагира по-добре от това на Mercedes. А трансмисията му е с по-къси ходове на предавките. Дори в базовата Серия 3 ще откриете повече спортен дух, тъй като теглото е разпределено по-равномерно между осите в сравнение с CLA. Прибавяме и предимствата на концепцията: благодарение на по-голямото междуосие возията е по-добра, а задното задвижване не оказва влияние от задвижването върху волана. Някогашният спортен седан се е превърнал във всестранен талант. Днес в BMW се крие повече Mercedes в сравнение с преди.

 

Толкова струват

Серия 3 за под 60 000 лв. - вече е много трудно да си го представим. Изгодните базови цени и на двете марки са за сметка на оборудването: така например CLA има климатик вместо автоматична климатична инсталация, като дори коженият волан струва 422 лв. допълнително. Затова се насочваме към по-високите нива (Sport Line, респективно Urban). Баварците предлагат повече екстри като регулиращо се окачване, Head up-дисплей или 360-градусова камера. Тук CLA не може да се мери с тях. Близо 60 процента от клиентите на Mercedes купуват най-мощните двигатели или питат директно за дизеловия агрегат с 204 к.с., който ще се появи в гамата от 2014 г.
Изненадващо Eurotax/Schwacke прогнозира за CLA по-ниска загуба на стойност в сравнение със Серия 3 - чудесна тема за обсъждане на масата.

ИЗВОД

Седан срещу Coupé - сравнението е в полза на по-широкообхватната Серия 3, която прави умел шпагат между предлагано място, спорт и комфорт. CLA е по-екстремен, по-тесен, по-стегнато возещ, макар че на пръв поглед не изглежда така. Не е типичното Coupé на Mercedes, но е модерен.

КЛАСИРАНЕ

Пълноценен четириместен автомобил, със суперседалки, прегледен и тих. Дори и със 136 к.с., винаги достатъчно бърз - така Серия 3 намира златната среда между спортна динамика и зряла сигурност.
Модерен четириместен автомобил с голям багажник, тясна задна седалка и с по-добрите динамични характеристики. Запазването на стойността при продажба на старо ще компенсира високата цена.

ФАКТОР УДОВОЛСТВИЕ

По-дългото междуосие прави BMW по-атрактивно, по-просторно и по-комфортно. Неговите спортни таланти личат дори и при 136 к.с., при това повече от тези на CLA, който не може да прикрие произхода си на компактен автомобил с предно задвижване. Mercedes е повече Coupé, отколкото лимузина.
И двата автомобила имат серийни CD-аудиосистеми с цветни дисплеи (в BMW е малко по-голям), USB-букса и устройство за свободни ръце, Mercedes още от базовото си оборудване има Bluetooth. Най-обикновената навигация в CLA струва 1854 лв., като техниката е разположена в жабката. Следващото решение (Comand Online) струва 7170 лв. и показва на 7-инчовия си дисплей (като в тестовия автомобил) красивия нов свят: навигация с харддиск, гласови команди, информация за трафика в реално време с разпознаване на ограниченията на скоростта чрез камера. Устройството изпраща музика безжично и показва заглавията на албумите и снимките. Най-важната разлика в сравнение с BMW: интернет връзката става винаги през мобилния телефон. Ако водачът слуша музика, връзката става по-бавна. В BMW това не може да се случи, тъй като навигационната система (от 4960 лв.) разполага със собствена SIM-карта. Навигационният пакет Connected Drive, предлаган за 6200 лв. в Германия (у нас засега не може да бъде поръчван, но вносителите предлагат други опции), включва голям брой допълнителни приложения като „Concierge Service", която показва информация за специални цели, хотели и ресторанти. Можете да свържете до два мобилни телефона и един аудио плейър чрез Bluetooth. Достъпът до Twitter или Facebook чрез приложение е включен в пакета, пише autobild.bg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.