• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати

Спотифай свива загубата си, привлича повече платени абонати

/КРОСС/ Компанията за музикални стрийминг услуги Спотифай (Spotify) съобщи, че броят на платените й абонати е продължил да расте през първото тримесечие на годината, като увеличението е с 4 милиона до 75 милиона потребители общо, предаде Франс прес.

Същевременно ползвателите на безплатната услуга, подкрепена от реклами, са се увеличили с 9 милиона за периода до 99 милиона души.

Шведската група публикува първите си финансови резултати след листването си в Ню Йорк на 3 април.

Компанията отчете свиване на загубите през първото тримесечие, но разочарова инвеститорите, тъй като остави без промяна прогнозите си за годишните си резултати.

Загубата е спаднала до 41 милиона евро (49 милиона долара) през първите три месеца на годината спрямо 139 милиона евро за същия период преди година и 87 милиона евро през четвъртото тримесечие на миналата година.

Компанията очакваше загубата за разглеждания период да бъде 50-80 милиона евро.

Приходите са достигнали 1,13 милиарда евро за тримесечието или с 26 процента повече на годишна основа, но са спаднали с 1 процент спрямо предходното тримесечие.

Спотифай посочи, че все още очаква загуба от 230 до 330 милиона евро за годината.

След стабилен дебют на пазара миналия месец акциите на Спотифай се сринаха след приключването на официалната търговия снощи.

Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Даниъл Ек каза по телефона пред репортери и анализатори, че Спотифай очаква продължаващ растеж на стрийминг услугите и че не се притеснява от конкуренцията на Епъл (Apple).

Спотифай отчита особено силен растеж на безплатната си услуга в страните с нововъзникваща пазарна икономика като Виетнам и Тайланд - два пазара, на които компанията влезе наскоро.

Спотифай добави, че отчита набиране на инерция в Япония - втория по големина музикален пазар в света, където компакт дисковете все още доминират.

На фона на най-новите данни Спотифай остава доста напред пред Епъл мюзик (Apple Music). Технологичният гигант съобщи през март, че има 38 милиона абонати на тази услуга, която пусна през 2015 година и няма безплатен вариант.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.