• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Има ли проблем с дизела?

Има ли проблем с дизела?

/КРОСС/Експеримент на „Здравей, България", при който дизелово гориво от седем български бензиностанции парафинира при далече не полярни температури, насочи отново вниманието към зимните проблеми с нафтата, която зареждат шофьорите у нас. По темата мнение дадоха в ефира на Нова ТВ представител на верига бензиностанции, собственик на автосервиз и професионален шофьор.

При ниските температури е нормално в дизеловото гориво да се образуват парафинови кристали, отбеляза Калоян Кършев, технически директор на една от веригите. По думите му стандартът определя при каква температура дизеловото гориво трябва свободно да преминава през горивните филтри на колите. У нас той е минус 15 градуса. За целта в нафтата се слагат депресаторни добавки, които пречат на слепването на кристалите в горивото. Това, че горивото помътнява, не означава, че не може да минава през филтрите, посочи Кършев, според който тестваната българска нафта няма да има проблем с това.

В противоречие с тази увереност влезе опитът на Васил Димитров, собственик на автосервиз, който често се сблъсква с проблеми, причинени от горивото, което наливаме в резервоарите. Според него практиката през годините показва, че при рязко понижение на температурите в началото на зимния сезон има случаи на автомобили, които не могат да запалят. По думите на Димитров това става обикновено при минус 15 - минус 18 градуса. „Доста автомобили стартират трудно и спират малко след това или изобщо не могат да стартират".

В съвременните дизелови комън-рейл системи има много сериозни изисквания към горивните филтри, които трябва да пропускат частици с размер до 2 микрона, обясни той и отбеляза, че клиентите му подценяват значението на филтрите. „Спирането на автомобилите зимно време става именно от натрупването на парафин в горивния филтър", посочи Васил Димитров.

„Качеството на горивото е по-добро, не е като преди години, но наистина има какво да се изисква", коментира на свой професионалният шофьор Валентин Иванов. Той сподели, че дизеловият автомобил, който управлява, обикновено стартира трудно при температури от минус 15 градуса. „Ако идеята е да купуваме добавки..."

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.