• 21 Септ 2019 |
  •  USD / BGN 1.7732
  •  GBP / BGN 2.2167
  •  CHF / BGN 1.7875
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 18°C

Защо пазаруването ни кара да се чувстваме щастливи?

Защо пазаруването ни кара да се чувстваме щастливи?

/КРОСС/  Някои от покупките са наистина необходими, други по-скоро попадат в категорията на лукса, а трети са напълно излишни, пише Bloomberg.

Всеки елемент на съвременния луксозен магазин е създаден така, че да прелъсти купувача - от осветлението, цветовете и музиката до внимателния подбор на т. нар. "олтари" за продуктите, чиято цел е да привличат посетителите все по-навътре.

Нови маркетингови изследвания хвърлят повече светлина върху нещо, което търговците знаят отдавна: начинът, по който пазаруваме, е също толкова свързан с душевното ни състояние, колкото и с материалните ни нужди.

Хората пазаруват, защото са тъжни или пък поради чувство за вина или несигурност. На фона на множеството трикове, които използват търговците, за да ни настроят за харчене, купувачите, неосъзнаващи слабите си емоционални места, могат в един момент да съжаляват за коледните си покупки и да се окажат затънали в дългове.

"Има пряка връзка между липсата на самочувствие и марките, които купувате", твърди маркетинговият консултант Мартин Линдстром. "Колкото по-ниско самочувствие имате, с толкова повече марки се обгръщате".

Дори и музиката в магазините може подсъзнателно да ни припомни какво ни липсва. Мислим дали децата ни живеят достатъчно добре.  Тревожим се, че те нямат прекрасните празници, на които сме се радвали ние. "Чувстваме се виновни", обяснява Линдстром. И като че ли с вълшебна пръчка, портфейлите ни се отварят малко по-широко.

Има начини потребителите да се изолират от въздействието на маркетинговата машина. Можете да слушате собствената си музика на слушалки. Освен това е важно човек да не пазарува, когато е уморен или гладен. И най-вече - да се опитва трезво и обективно да прецени от какво се нуждае и може ли да си позволи излишните на този етап разходи.

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2019 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.