• 21 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Нищо не ме задържа в България, коментират 86% от младежите

Нищо не ме задържа в България, коментират 86% от младежите

/КРОСС/Според изследване: "Какво ви задържа в България и какво ви привлича в чужбина?" около 86% от младите хора казвали: "Нищо не ме задържа в България". Допитването е направено от Съюза на българските учители (СБУ), разказа председателят на Съюза на българските учители към КНСБ Янка Такева.

Второ изследване от Съюза на българските учители (СБУ) показвало, че в преподаването е водещ образователният компонент, а не възпитателният. Резултатите бяха споменати на провелата се в сградата на Българския червен кръст (БЧК) кръгла маса на тема „Патриотичното, гражданското и религиозното възпитание на българската училищна младеж".

Никой от Министерство на образованието и науката (МОН) не уважи дискусия, посветена на гражданското образование. Новоизбраният просветен министър Меглена Кунева била заета, но на форума не дойде и нито един представител на ведомството, което не остана незабелязано от участниците.

"Къде отиде гражданското, общественото образование? Къде отидоха онези ценности, които ни правеха да бъдем достойни синове не само в семейството си, но да бъдем достойни граждани на обществото и на държавата си?" Тези въпроси постави председателят на Съюза на българските учители към КНСБ Янка Такева, която изнесе доклад за ролята на средното образование във формирането на граждански ценности.

Думата "Възпитание" се споменавала само на две места и в новия Образователен закон, за което от (СБУ) се е борили поне да бъде споменато, подчерта Такева.

"Национализмът след Втората световна война се раздели на две доктрини - на агресивен и на модерен, градивен национализъм", заяви акад. проф. д-р Григор Велев, председател на Българската академия за науките и изкуствата.

Той очерта измеренията на двата вида национализъм. Агресивният национализъм се изразява в ксенофобия, шовинизъм, расизъм, антисемитизъм. Патриотизмът, родолюбието, държавността, националната идентичност са проявите на градивния национализъм.

По думите му, образованието и възпитанието на учащите се е двуединен процес.

Националното възпитание на младите трябва да започне първо в семейството. След това идва ролята на българското училище, в което трябва да възродим нашите национални традиции, убеден е акад. Велев.

По думите му, задължително трябва да се организират ученически екскурзии по историческите места, както преди. Историята, българската литратура и географията пък трябвало да се преподават от хора с ярко национално излъчване, убеден е проф. Велев.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.