• 08 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8206
  •  GBP / BGN 2.2720
  •  CHF / BGN 2.0019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

Димитър Николов за данъка върху старите коли: Принципът е „замърсителят плаща“

Димитър Николов за данъка върху старите коли: Принципът е „замърсителят плаща“

/КРОСС/ Зад вдигането на данъка за стари автомобили стои екологията, заради което принципът му е „замърсителят плаща“, както е в цяла Европа. Това коментира в сутрешния блок на БНТ кметът на Бургас Димитър Николов. 

Данъкът на по-старите автомобили ще се вдигне с между 2 и 13 лв. на годишна база, заяви кметът на Бургас Димитър Николов. Данъкът за по-новите автомобили ще се намали.

Идеята за въвеждането на този данък е на местната власт с идеята да се помогне на големите градове и да се мотивират собствениците на старите автомобили, които не се използват, да не се регистрират. Всяка една община е ангажирана да въведе конкретни ставки спрямо местната специфика, обясни той. Общинските съвети ще определи размера им. Той подчерта, че решението не е политически мотивирано.

Димитър Николов, кмет на Бургас: Това са кметове, които са представители на всички политически сили в страната. Решението е взето единодушно от всички и темата се дискутира от години.

Нашите опасения са, че следващите години България ще бъде залята от стари, дизелови автомобили втора ръка от Европа, които ще са сериозен замърсител, обясни Димитър Николов.

Той цитира данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.

Димитър Николов, кмет на Бургас: В община Бургас са регистрирани около 100 хил. автомобила, под около 40 хиляди влизат в тази категория. От тях, по наша информация, две трети се използват, а една трета не се използват по предназначение като автомобил. Някои се използват за запазване на паркомясто, част от тези автомибили се използват за склад. По-изгодно е да се плати годишният данък, защото тогава държавата няма да право да репатрира автомобил, за да освободи пространство.

Заради отстъпката за новите автомобили, в хазната ще влязат по-малко средства, заяви Димитър Николов. Мерките за по-чисти градове включват закупуване на нови, екологични автобуси, изгарждане на зелени пояси, почистване на улици, допълни той.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Принципът трябва да е :"Първо големият замърсител".

14.11.2018 23:09:07

Анонимен

Да оставим колите, това не е вярно. Какво плащат замърсителите от факултета, кв Хр. Ботев, Филиповци и др.

14.11.2018 13:21:02

Анонимен

къде скрихте боко тиквата ,да няма сърцебиене страхливеца,къде се скри тоя мерзавец и се снишава

14.11.2018 09:23:54

Анонимен

Кой замърсява повече? Един човек с кола на 15 години, който ч кара един път седмично или един с кола на 5 години, но я кара всеки ден. Този принцип е некоректен. Освен това данъците трябва да са съобразени със състоянието на хората. След като държавата се е закъхарила за данъците, защо не въведе ДДС за хазарта и по-високи данъци там? Също за Лукойл? Да се разбие картела и да се позволи реална конкуренция там.

14.11.2018 09:16:50

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.