• 01 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8248
  •  GBP / BGN 2.2881
  •  CHF / BGN 1.9984
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

С Mastercard плащаме без ПИН до 50 лв.

С Mastercard плащаме без ПИН до 50 лв.

/КРОСС/ Обявеното през септември 2018 увеличение на лимита за верификация на картодържателите (т. нар. CVM лимит) за безконтактни плащания с Mastercard и Maestro влиза в сила у нас от 12 април. В резултат на промяната, картодържателите на Mastercard и Maestro в България ще могат да плащат бързо, удобно и безопасно, без да е необходимо да въвеждат ПИН код за трансакции до 50 лв.
Промяната отговаря на нуждите и очакванията на българските картодържатели. Пазарът у нас увеличава значително размера на безконтактните плащания - с 151% през последната година, което е далеч над средното за Европа, с тенденция на постоянно покачване. Към август 2018, 48% от всички плащания в магазини в България са осъществени безконтактно. Очаква се още по-голямо повишение на този процент за цялата 2018, което ще бъде представено през 2019 в традиционния Master Index - глобално проучване за тенденциите в развитието на плащанията и потребителското преживяване, което компанията прави всяка година. Бързото темпо на увеличение показва, че е въпрос на няколко години новото поколение карти да покрие напълно пазара. Средната стойност на една трансакция в страната възлиза на 58 лева, което прави новия лимит от 50 лв. по-добре адаптиран към актуалните финансови потребности на потребителите и допълнително показва зрелостта на българския пазар за тази стъпка. Развитието на безконтактната технология прави възможно интегрирането й в телефони и часовници, превръщайки ги в дигитални портфейли. Методът на безконтактни плащания в България най-често се използва в търговските вериги, в бензиностанциите, ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене.
Увеличаването нa лимита за безконтактни трансакции ще позволи значително да се увеличи скоростта и удобството на голяма част от безконтактните плащания, което съответства на търсенето на високотехнологични решения от потребителите. Повишаването на лимита за верификация на безконтактни плащания е глобална тенденция. По-мащабното навлизане на безконтактните плащания е и пряко свързано с адаптирането на мобилните разплащания и популяризирането им в страната и чужбина. България застава сред държави като Франция, Австрия, Германия и Италия с най-висок лимит на стойността на безконтактна трансакция.
„Това е стандартна стъпка в развитието на пазара към въвеждане на иновативни методи на плащане. През годините, безконтактните плащания се превърнаха в съществена част от ежедневието на потребителите, а също и на търговците и банките. Промяната, която въвеждаме, е допълнително доказателство за пазарната зрялост и стандартна еволюционна стъпка към въвеждане на иновативни и безопасни решения за плащане.", коментира мениджърът за България на Mastercard Ваня Манова.

Увеличението на лимита за безконтактно плащане, което е голяма крачка в развитието на българския платежен пазар, се случва девет години след извършването на първата безконтактна транзакция с Mastercard в България и следва сроковете, които предварително бяха обявени откомпанията, посочвайки, че към 01.07.2018 всички ПОС терминали на територията на страната ще бъдат безконтактни.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.