• 19 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

В. Енчев: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента

В. Енчев: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента

/КРОСС/Днес обсъждаме ратификация за удължаване живота на летателни апарати.

Това обаче, според европейското законодателство, може да се извърши единствено от главния конструктор, т.е. от производителя на самолетите МИГ 29.
В Наредба № 21, от 14 юни 2010 г., за условията и реда за сертифициране летателната годност на военните въздухо¬плавателни средства, която е гласувана от Народното събрание, е записано това:

„Само производителят има право да извършва ремонт".

Това означава, че министър Ненчев и заместникът му Кюмурджиев не познават Наредбата за летателна годност и може би дори не са я чели.

Това заяви независимият депутат Велизар Енчев. 

Освен това България има много по-голям опит от поляците в ремонтите на военни самолети, допълни той. 

Само преди десетина години в София се извършваха подобни ремонти, но главният конструктор/тоест руският производител/ изпращаше по двайсетина души, които да следят процеса.

И накрая главният конструктор си слагаше подписа.

Сега питам лобистите за тази ратификация: Каква ще е безопасността на полетите с изтребителите ни след ремонта в Полша? - продължи Велизар Енчев. 

След като по закон годността на самолетите след ремонт се заверява само от оторизираните звена - в случая от руските ремонтни заводи, Полша няма право да заверява удължаване на ресурса и не може да даде гаранция за качеството на ремонта.

Защо тогава военният министър упорства и държи ремонтът да стане в Полша и никъде другаде?

Първото обяснение за този абсурд е това: МО иска се хареса на САЩ, които не желаят да имаме руска военна техника.

Второто обяснение е въпрос: Може би заради комисионната от поляците?

Трето обяснение също е въпрос: А може би и заради първите две - и заради американския натиск, и заради полските комисионни?

Сега съм длъжен да отправя предупреждение към министър Ненчев, защото е заплашен животът на българските пилоти:

В момента, в който пратите изтребителите за ремонт в Полша, те ще бъдат бракувани, тъй като, първо, корпорацията МИГ започва дела срещу нас и, второ, оттегля дадената гаранция за самолетите.

От информацията, която имам от ВВС, след ремонта в Полша поне десетина пилоти ще откажат да изпълняват полети на самолети, чиято безопасност не е гарантирана от руския производител.

Обръщам се и към депутатите от дясната част на залата, които ще подкрепят ратификацията на договора:

Тъй като министър Ненчев и зам.-министър Кюмюрджиев са Ваши назначения - на Реформаторския блок и на Патриотичния фронт, вие също ще носите политическата отговорност за предсрочното приземяване на нашите МИГ-29, чийто летателен ресурс изтича през 2029 година.

Вие ще отговаряте за живота на българските пилоти, които решат да пилотират ремонтираните в Полша изтребители.

Още повече, че след подобен ремонт на алжирски МИГ 29, в същия полски завод, той се взриви във въздуха и двамата пилоти загинаха.

Готови ли сте да носите тази отговорност?

В сряда организирах пресконференция в кулоарите на НС на представителя на МИГ за България - космонавтът, ген.Александър Александров, който попита:
По каква логика миналата година ВВС ремонтираха 8 двигателя в Русия и МО не поиска ратификация от парламента, а днес за 6 двигателя, които ще се ремонтират в Полша, искате ратификация?
Отговорът е един: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента, ако наш МИГ 29 се взриви във въздуха, както това стана в Алжир, заключи депутатът. 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.