• 05 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Ъпгрейднаха бургаската рент-а-байк система с електрически велосипеди

Ъпгрейднаха бургаската рент-а-байк система с електрически велосипеди

/КРОСС/ В Бургас вече четири години успешно функционира система за отдаване на обществени велосипеди под наем. Благодарение на нея много хора откриха удоволствието и полезните ефекти от този вид транспорт и си закупиха собствени колелета.

Тази година системата се надгражда с пускането в експлоатация на електрически велосипеди. За момента те са седем на брой, а дали да станат повече ще се реши догодина, когато се анализират статистиките за тяхното използване и мнението на клиентите.

От днес нататък можете да наемете и да оставите електрически велосипед на следните вело станции: Морска гара, Автогара Юг, Капани, КЦ "Морско казино", а след няколко дни и при Пантеона в Морската градина. На изброените места има общо 15 колонки за паркиране, които са различни от останалите по цвят /зелени, а не сини/, но и по механизма за заключване.

Електрически велосипед можете да наемете срещу 2 лева на час, засега единствено с абонаментна карта. Опцията чрез есемес все още не е активирана.

Преди да се качите върху новия модел, задължително изчетете инструкциите върху самото колело и колонката. Първото нещо, което трябва да направите, е да натиснете бутона за ON/OFF от лявата страна на кормилото. На малкия дисплей ще видите две вертикални скали. Дясната показва колко е зареден акумулаторът /батерията/. Тази скала трябва да е пълна повече от половината, за да разчитате на допълнителна помощ към собствените ви усилия за придвижване. Велосипедът се зарежда само от колонката, не и при въртене на педалите. Лявата вертикална скала е за допълнителната скорост, която може да дойде от заредената батерия, докато карате.

Редно е да се знае, че това не е мотопед, а електрически велосипед. Няма как да се придвижвате с него, ако изобщо не въртите педалите. С допълнителната енергия, която осигурява, обаче, можете да стигнете до целта си с минимална употреба на собствени физически усилия.

Това е отлична възможност да стигнете до работа, например, без петна от изпотено върху ризата.

Към днешна дата Община Бургас разполага с над 100 велосипеда под наем и повече от 200 колонки за паркиране. В пика на летния сезон велосипедите в оборот стигат до 70 бр., през зимата се ползват, съответно изваждат навън, по-малко. За съжаление, често се налагат ремонти заради недобросъвестно използване на колелетата. Община Бургас отново призовава своите жители и гости да ги управляват с повече внимание и на подходящ терен.

На няколко места в града има също така пунктове, заредени с всичко необходимо, за да извършиш дребен ремонт или да заредиш безплатно с въздух гумите на своя велосипед.

Всички изброени политики, заедно с изграждането на свързана система от 60 километра велоалеи, направи така, че в Бургас отварят все повече магазини за велосипеди и все повече хора се придвижват по този начин, а това е нещо добро и полезно.

 

* Модернизирането и развитието на вело системата на града и системата за споделено вело пътуване "Вело Бургас" са мерки, с които се цели разгръщането на потенциала на алтернативните методи за градска мобилност. Те са част от репликиращите дейности, демонстриращи ефекта от прилагането на достъпни интелигентни решения в градска среда за постигане на интелигентно развитие, в рамките на 5-годишния проект "Споделящи градове", финансиран по програма "Хоризонт"2020, в който Община Бургас участва от началото на 2016 г. Той има за цел да демонстрира истинския потенциал за промяна на градовете, вследствие внедряване на интелигентни решения и стойността, която тези решения добавят в икономическото, социалното и екологичното развитие на градовете. Стремежът е да се насърчи възприемането на интегриран подход за прилагане на дигитални решения, събирането и ползването на данни за градовете, да се подобри свързаността на съществуващите и в процес на проектиране и изграждане различни видове инфраструктура. Същевременно, проектът набляга на важността и нуждата от създаване на предпоставки за разработване и предлагане на следващо поколение дигитални услуги, разгръщането на потенциала на алтернативните методи за градска мобилност; внедряването на мерки за енергийна ефективност в комбинация с иновативни способи за интелигентно управление на енергията, както и за установяване на нов тип взаимоотношения в общността на града с успешно включване на гражданите, създаване на нови бизнес модели и заетост.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.