• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.2391
  •  CHF / BGN 2.0840
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

КЗК спря разширяването на метрото

КЗК спря разширяването на метрото

София /КРОСС/ Комисията за защита на конкуренцията отмени решение на изпълнителния директор на „Метрополитен" ЕАД за откриване на „открита по вид" процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Проектиране и изпълнение на първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+950 до км.11+966,34 със следното трасе: бул."Вл.Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", „Орлов мост", бул."Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. „Георги Софийски", Медицинска академия /Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул."България" и бул."Иван Гешов", ул."Кюстендил", кв. Красно село - ул."Житница". Общата дължина на участъка е 7016,34м. По трасето се предвиждат за изграждане 7 бр. метростанции. Поръчката е разделена на четири обособени позиции: • Обособена позиция 1: Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на ТПМ) до км. 8+996,69 (край на МС 11) с 2 бр. метростанции • Обособена позиция 2: Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км.6+561,05 (край на МС 8) с 3 бр. метростанции • Обособена позиция № 3: Участък от км 6+561,05 (край на МС 8) до км.4+950 с 2 бр. метростанции и тунелен участък • Обособена позиция № 4: Тунелен участък изпълняван с тунелно-пробивна машина (ТПМ) от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта).
КЗК счита, че изискването на възложителя придобитият опит на проектантите от изпълнение на подобни обекти да бъде в периода на последните три години необосновано ограничава конкуренцията. В случая се възпрепятства участието в процедурата на квалифицирани проектанти, които са изпълнявали подобни проекти извън поставената времева рамка от три години.
На второ място, КЗК приема, че обхватът на изискания от възложителя опит по обособена позиция 4 за изграждане на конструкции на мин. 5000 м. тунел (метро, ж.п. тунели, пътни тунели) по щитов метод е въведен необосновано и ограничително. Изискуемият опит от 5000 м. обхваща над две трети от общата дължина на участъка и необосновано ограничава участието на лица, които имат опит в изграждането на конструкции на тунели по щитов тунелен метод с по-малка дължина.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.