• 28 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Българските превозвачи: Ако бъде приет втория пакет за мобилност на ЕК фалираме

Българските превозвачи: Ако бъде приет втория пакет за мобилност на ЕК фалираме

/КРОСС/Днес се състоя организираната от Форум за балкански транспорт и инфраструктура среща с автобусните превозвачи. На срещата участваха евродепутатът Петър Курумбашев, каза Георги Свиленски, заместник-председател на ПГ на „БСП за България", Георги Пирински, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент и представители на автобусните превозвачи.

На срещата бе дискутирано предложението на Европейската комисия (ЕК) за промени на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във втория „Пакет за мобилност".

Предложенията за либерализация във втория пакет за мобилност на ЕК водят до монопол, заяви евродепутатът Петър Курумбашев .Той даде за пример Германия, където автобусните превози са били либерализиран по същия модел и в момента има монопол на една компания, която държи 93% от пазара.

Тези предложения срещат отпор и от старите страни - членки, обясни Курумбашев. Той даде за пример Испания, където превозвачите са изградили справедлив модел на разпределение на превозите.
Важното е да защитим българския превозвач и да го направим навреме. Това каза Георги Свиленски, заместник-председател на ПГ на „БСП за България" и на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.

По думите на Свиленски позицията на ПГ на БСП ще бъде изградена след поредица от такива срещи. Той обърна внимание, че става въпрос за защита на българщината и за българското производство, а в случая за защита на българските превозвачи. „Почти съм сигурен каква ще бъде нашата позиция.

Ще се опитаме тя да бъде наложена в българския парламент. Мисля, че по този въпрос няма как да се делим. Няма как да се делим на сини и червени, на БСП и ГЕРБ - важно е да защитим българския превозвач, важното е обаче да го направим навреме", каза Свиленски.

                         

Според него по дебатите в първия пакет, Българската комисия по транспорт не е била достатъчно активна. „Надявам се с този случай да не се случи така. Позицията на „БСП за България" вероятно ще бъде в подкрепа на българските превозвачи, така че да бъдат защитени интересите ни", допълни Свиленски.

При всяка промяна нашите профсъюзи взимат страната на френската централа, която не ни защитава. Това каза Миролюб Столарски, член на УС на Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт по време.
Миролюб Столарски обърна внимание, че българските шофьори спят в хотели от години наред. „Спазваме не повече от 8 часа работното време", каза той. Столарски обърна внимание, че българските шофьори получават командировъчни от порядъка на 1 500 евро до 1 700 евро в зависимост от пътуването и са без заплата. Той попита за какво равноправие се говори, след като се наемат български превозвачи, а разрешителното е на австрийска фирма.

„Да не говорим, че нашето министерство така, както и преди години директно приема директивите, както са направени. Ако българите искат линия от Бургас до Виена, българското министерство ни кара да ходим да питаме в Бургас дали имат право и къде да спрем. Дали са съгласни да имаме такава линия. Австриецът само уведомява къде ще има спирки. От него не се иска това нещо", поясни Столарски. Той даде пример със законодателството на Германия, което ощетява българските превозвачи, а българското вътрешно законодателство не важи за тях.

Според Георги Пирински, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент и член на Комисията по заетост и социална политика в Европейския парламент трябва да се защити разумния баланс между на правата на шофьорите и свободния достъп до пазара на транспортни услуги в шосейния транспорт. По думите му гласуването по втория „Пакет мобилност" в Комисията по заетост и социална политика е било разгорещено.

„В Комисията по заетост и социална политика се гласуваха 3 мнения по трите предложени проекторешения. Тези мнения отиват в Комисията по транспорт. Там вече се оформя окончателното предложение за промяна в съоветните директиви и регламенти. Гласуването се раздели между представители на западноевропейските държави членки и тези на централно- и източноевропейските", каза Пирински. По думите му спорно като кръг въпроси са били начините и степента проверки на пътя. „Надделяха текстовете, в които се предвижда доста широко и интензивно контролиране с изисквания за един пълен набор на документация, далеч повече от самите свидетелства за шофьора и за товара", коментира още Пирински.

По думите му за интелигентните тахографи се е приел текстът, който предвижда въвеждането им от 2 януари 2020 г. „Твърде съкратен срок", коментира Пирински. Според него, когато се градят предложенията срещу новия регламент, не бива да излиза, че се иска да се запазят невъзможни условия на работа и шофьорите да бъдат поставяни в крайно неблагоприятни условия.

Според председателят на Асоциацията на автобусните превозвачи в България Васил Пиронков българските превозвачи трябва да изготвят декларация, която да даде правно основание за противопоставяне на предложенията по Втория мобилен пакет, декларация която да бъде дадена на параламента, министъра и на всички и да се знае какви конкретните ангажименти на всеки.

От срещата стана ясно ,че на 16 май превозвачите излизат на национален протест за да се чуе тяхната позиция.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.