• 16 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.3227
  •  CHF / BGN 2.0514
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 25°C

Голям онлайн магазин отнесе сериозна глоба от КЗК

Голям онлайн магазин отнесе сериозна глоба от КЗК

/КРОСС/ Комисията за защита на конкуренцията (КЗК, Комисията) установи извършено нарушение по чл. 32, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК (заблуждаваща реклама) от страна на „Фешън Дейс Шопинг" ЕООДи наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 119 845 лв. (0.5 % от оборота на предприятието за предходната финансова година).

Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция под надслов „Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."

В рамките на образуваното производство е установено, че онлайн магазинът www.fashiondays.bg за периода 25-30 април 2016 г. предлага намаление от 25 % на всички предлагани от сайта продукти при въвеждане на горепосочения код за отстъпка. Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева (за първия ден на промоцията) и 130 лева (за останалите дни). При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден. По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията. Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията. В случая се касае за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки.

Пълният текст на решението е достъпен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300047054

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.