- 05 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8641
- GBP / BGN 2.3613
- CHF / BGN 2.1019
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Иво Илиев: 92% от маркетолозите по света използват фейсбук реклама
03 Ноември 2015 | 16:40
/КРОСС/75% от съвременния бизнес по света използва фейсбук рекламата "Boosted post", за да популяризира рекламни постове, с които да запознае потенциалните си клиенти за нови продукти или услуги. От тях над 1 млн. са представители на малкия и среден бизнес.
Това прави фейсбук рекламата почти задължителна част от маркетинг микса на всяка фирма и определено това е една от най-популярните маркетингови услуги в момента. 92% от маркетолозите използват фейсбук рекламата в своята дейност по популяризирането на клиентите си.
Фейсбук рекламата днес е толкова богата и разнообразна, че развиващите се бизнеси постоянно се интересуват от този важен канал за трупане на продажби и имидж. За първи път у нас по всички важни теми за фейсбук рекламата, ще се проведе на 27-ми ноември в София, целодневният обучителен семинар PresenTHINK.
За нашите читатели има -10% намалена цена за участие при регистрация през сайта www.presenthink.com с код за отстъпка: vip .
Обученията PresenTHINK се организират в страната повече от 3 години насам и винаги представят най-значимите за бизнеса теми от сферата на дигиталния маркетинг и реклама. Главният организатор на предстоящото събитие, Иво Илиев, ни споделя какви ще са темите от новия PresenTHINK, както и някой съвети по темата за фейсбук рекламата:
-Здравей, Иво! Ти имаш значителен опит като лектор и блогър по темите за дигиталния маркетинг на някой от най-известните събития в бранша у нас. Наскоро имаше преподавателска дейност и в Нов Български Университет. Какво си подготвил като програма на предстоящия семинар PresenTHINK?
Здравейте! По традиция PresenTHINK е място за научаване на най-актуалните и важни теми, както и събитие, където може да се осъществят полезни бизнес запознанства и да си говорим изцяло практически. Със сигурност на тези обучения гледам да няма неясна терминология и всичко да е обяснено и конкретно. Гостите на събитията споделят своите казуси, коментираме заедно; показвам решения, които сме открили в нашата практика в трите ни дигитални агенции. Имаме достатъчно време и за нетуоркинг, накрая завършваме с винен коктейл - атмосферата е много приятна, а темите актуални и полезни.
Конкретно на това обучение ще се „разходим" сред всички варианти за реклама, които фейсбук предлага в момента. Ще поговорим за всички новости, които социалната мрежа въведе през последните месеци. Ще запознаем представителите на бизнеса и колегите маркетолози с тенденциите в social media marketing-а и разпространението в други social канали, които тепърва ще се налагат у нас.
-Ти имаш значителен опит в дигиталния маркетинг. С твоя екип сте работили и работите по проекти на NOKIA, Райфайзенбанк, NIVEA, Coca-Cola EU, Eucerin и доста други. По твои наблюдения до каква степен бизнесът възприема фейсбук рекламата като нещо важно?
Много е важно бизнесът да възприеме рекламата като нещо важно, а не като нещо модерно в момента. Също така е важно да се възприеме като нещо, което е част от целия маркетинг микс; нещо, което е една отлична възможност да достигнем до тази част от хората във фейсбук, които между забавните статуси и снимките на приятели са готови да вземат решение за покупка, ако видят предложение или оферта. Има много специфики, според които това може да се случи наистина. За тези специфични елементи на фейсбук рекламата ще си поговорим с гостите на обучението и ще открием „най-добрата формула".
-Кои са основните елементи от фейсбук рекламата, на които бизнесът трябва да обръща основно внимание?
Първо е криейтивът - текстов и визуален. Това са текста към поста и снимката-банер, с които рекламирате. Правили сме множество тестове как два почти еднакви банера със съвсем малки разлики имат коренно различни резултати. Същото е и с текста - има голямо значение дали е кратък или дълъг, дали ползвате хаштагове или тагове и пр.
На второ, но не по-малко важно, място е таргет групата. За да се диверсифицират рисковете от много висока цена на рекламата или много слабо достигане - първоначално експериментираме с няколко таргет аудитории. Някой по-тесни с повече признаци, други - по-широки. Например ако рекламираме перилен препарат, което е масов продукт, едната аудитория ще са мъже и жени от 20 до 70 години. Другата, по-тясна аудитория ще са само жени от 25 до 40 години с деца, защото предполагаме, че това ще са по-лоялни и често купуващи клиенти. Има и доста по-тесни и конкретни начини да се насочи рекламата - това именно я прави доста ефективна.
Трето - медията. Дали ще са мобилни устройства, настолни компютри, или и двете - отново е въпрос на познаване на аудиторията. Също така дали мобилните устройства ще са само тези с wifi интернет, или ще разпространяваме рекламата и сред другите, които са с мобилен интернет. Освен това къде ще се вижда тази реклама: в партньорската мрежа на Facebook, в NewsFeed колоната или в дясната по-малка колонка на www.facebook.com? Много въпроси, т.е. много възможности.
Четвърто, но не по-малко важно от останалите - бюджетите. Трябва да мислите на база дневен бюджет. Също - какви са рекламните ви цели? Дали искате да плащате на клик, на 1000 импресии или на реализация от сорта на директна продажба или регистрация през сайта? Според целите от Фейсбук ще ви предлагат конкретни видове реклами. А видовете са много - всяка ефективна според специфичната цел.
Ще обсъдим всичките тези аспекти на PresenTHINK на 27-ми ноември.
-Благодарим ти за полезните съвети! Какво искаш да пожелаеш на нашите читатели, които се интересуват от темата за фейсбук маркетинга?
Желая им много бизнес успехи и ги поздравявам за модерната мисъл и интерес към най-актуалните дигитални канали за маркетинг и продажби! Пожелавам им също да са много дейни и да се интересуват от всички новости и възможности в тази сфера - това е сигурен път към успеха! Надявам се с част от тези хора да се запознаем на предстоящия PresenTHINK!