- 20 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8036
- GBP / BGN 2.2826
- CHF / BGN 1.9846
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 16°C
В пътностроителния сектор не се краде
18 Април 2015 | 10:18
София /КРОСС/ Парите, които се отделят за пътищата, са прекалено малко при положение, че в държавата не е изградена и не е довършена инфраструктурата във вида и обхвата, който трябва да има. Това каза пред Нова телевизия председателят на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.
"Трябва да я завършим. Защо мислите в момента се говори, че южните региони в страна изпреварват северните - защото комуникацията, инфраструктурите са много по-добри", посочи Лазаров.
„Пътят е работа, колкото и да казвате, че асфалтът не се яде, той създава много работни места. В строителството на една магистрала участват не само фирмата, която изпълнява строителството, но и източниците на материалите, подизпълнителят, работната ръка", добави инж. Лазаров.
Шефът на АПИ твърди, че в пътностроителния сектор не се краде.
„Ако се краде, то реално няма какво да се слага на пътя. Защото строим десет пъти по-евтино от една Германия", прави груби сметки Лазар Лазаров.
Според него „един камък струва при нас на същата цена, както и в същата Германия, но пък поне шест пъти по-ниски са разходите за труд".
„Затова изграждаме по-евтино, но няма как да се взимат пари под масата, има конкурси".
Според него имало и дъмпинг от страна на съмнителни компании:
„Идват такива, чиито мениджъри нито съм виждал, нито съм ги чувал!".
Лазаров твърди, че винаги е признавал, че е „лобист на българските пътностроителни фирми".
Той призна, че взимал само 2 000 лв. заплата, но пък карал добра не само служебна, но и лична кола: „Работил съм преди в частния сектор. Не съм работил в пътния сектор, не лобирам за такива фирми".