• 17 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.3227
  •  CHF / BGN 2.0514
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 17°C

55% от шофьорите в Европа се държат агресивно при провокация на пътя

55% от шофьорите в Европа се държат агресивно при провокация на пътя

/КРОСС/Проучване на производителят на гуми Goodyear и Лондонското училище по икономика и политически науки (LSE) показва, че изборът на поведение на пътя задейства ефекта на вълнението.

В проучването, което обхваща 9000 водачи от 15 европейски държави, 87% от шофьорите се съгласяват, че внимателното шофиране на един водач може да ги накара да се съобрзят с друг шофьор по-късно по време на своето пътуване. 55% от анкетираните си признават, че когато са раздразнени или провокирани от друг шофьор на пътя могат да си го изкарат на друг по-късно по време на пътуването си. Един жест на доброта или агресия може да отприщи верига от събития, които да създадат спокойна и по-безопасна или стресова и опасна среда за шофьорите.

„Като оставим настрана фактори като климатичните условия или умората, шофьорите около нас създават условия, на които ние реагираме по време на цялото си пътуване", заяви Доктор Крис Тенънт, ръководител на проекта в Лондонското училище по икономика. „При договаряне на пътното пространство водачите често прилагат принципа на реципрочността. Въпреки това, тъй като голяма част от взаимодействията са мимолетни, реципрочността често е непряка: нашият отговор се проявява към друг шофьор по-късно по време на пътуването ни - това е ефектът на вълнението на пътя."

Поведението на другите шофьори може да накара останалите да шофират по-опасно

Докато другите проучвания на пътната безопасност обръщат най-вече внимание на идентифицирането на проблемните шофьори, които са предразпположени към опасно поведение, това проучване показва необходимостта да се признае, че поведението на някои водачи може да накара другите да шофират по-опасно - дори и ако през останалото време не се считат за проблемни шофьори.

„Пътният етикет е от значение за шофьорите", обяснява Тенънт. Преглеждайки видео материали от взаимодействията между шофьори на пътя, по-голямата част от анкетираните признават, че жестовете на благодарност са важни, с по-малко от 10% отхвърлят подобни твърдения. В интервютата си шофьорите признават, че когато един шофьор пропусне да им каже благодаря, са по-склонни да реагират по-агресивно при следващото си взаимодействие. Проучването установи цяла гама от антагонистични поведения. В същото време в интервютата си водачите признават, че дори самите те понякога се държат по този начин, обикновено по невнимание, предизвиквайки спирала от негативни реакции.

„Пътят рядко се разглежда като социална среда, особено среда, в която имат място добрите маниери. Всъщност нашето проучване на безопасността показва, че много шофьори разглеждат автомобилите на другите водачи, като анонимни машини, а не като превозни средства с човешко същество вътре", добавя Оливие Русо, вицепрезидент на Goodyear, гуми за леки автомобили за Европа, Близкия Изток и Африка. „Ние призоваваме водачите да помнят колко силно рефлектира тяхното поведение върху поведението на останалите. Нашето проучване показва, че агресивното поведение спрямо друг шофьор може да отключи верига от реакции между шофьорите и накрая предизвиква опасна ситуация, дори инцидент по-късно след като провокаторът е продължил. От всички нас зависи да спрем ефекта на вълнението на пътя", добавя Русо.

Има много начини да бъдем невнимателни

„Има много начини, по които един шофьор може да бъде невнимателен: докато дава напътствия, състезавайки се, жестикулирайки и всяка една от тези ситуации може да ескалира, да се засили и да създаде потенциално опасна среда за шофиране. Все пак има няколко начина да сме учтиви, но тези няколко начина са много силни- например да позволим останалите да напредват в натоварения трафик, контакт с очите и вербало изказване на благодарност, когато някой ни е направил място, да се извиним, когато сме попречили на някой - всичко това е начин да демонстрираме култура на шофиране, от която ние също можем да извлечем полза", допълва Тенънт.

Създадено, за да анализира взаимодействието между шофьорите и отношението по между им, проучването се състои от качествено изследване с помоща на фокус групи и интервюта с водачи в Обединеното Кралство и Италия, както и количествени онлайн проучвания на близо 9000 водача от 15 страни (Белгия, Чехия, Германия, Франция, Италия, Холандия, Полша, Румъния, Русия, Швеция, Турция, Словения, Испания, Обединеното Кралство и Австрия).

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.