-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
“Виваком” сключва договор с човек, починал година по-рано
16 Октомври 2013 | 13:40
/КРОСС/ "Виваком" приканва починал човек да заплати просрочени задължения към оператора за интернет услуга, договорена година след смъртта му.
Би било смешно, ако не беше тъжно.
За мобилния оператор отговорът не е труден: „Все пак живеем в България...". Другата страна обаче все още търси отговори.
За случая Информационна агенция КРОСС бе сигнализирана от свой читател.
Съпругата на потърпевшия е починала месец април 2010 г. Няколко дни след нейната смърт през април 2010, съпругът е посетил офис на "Виваком", за да заплати дължимата й сметка към момента на смъртта (около 20 лв.) и да прекрати договора й с оператора с оглед на настъпилите обстоятелства. В офиса той получава чисто човешко отношение - лично уверение от служителя на фирмата, че поради трагичния случай парите няма да бъдат заплатени и договорът ще бъде прекратен.
Но казаното отлита. Три години по-късно писмо от „Виваком" шокира вдовеца.

На 18.09.2013 г. мъжът получава на адреса си по местоживеене "Покана за погасяване на просрочени задължения" (интернет услуги), в която е подчертано, че това е "Последно предупреждение!". Поканата е адресирана до съпругата му, а в полученото впоследствие кредитно известие е упоменато, че тя трябва да заплати тримесечни фактури за това, че е използвала услугата VIVACOM FiberNet през месеците септември, октомври и ноември 2011 г., което е повече от една година след нейната смърт.
Потърпевшият отива в офис на "Виваком" в ж.к. „Люлин" в София, за да разбере причината за това, меко казано, недоразумение. На място му отговарят, че това са задължения на неговата съпруга за интернет услуги по договор, сключен с нея през 2011 г.
Читателят пита как е възможно да се случи това и получава отговор „Господине, все пак живеем в България...".
На жалба, заведена на 01.10.2013г., получава отговор, на 04.10.2013 г., че се прави проверка по случая - договора и кредитно известие на името на починалата му съпруга за три неплатени фактури за услугата VIVACOM FiberNet година след смъртта й.
ИА КРОСС разполага с документи, потвърждаващи фактите по-горе.