• 07 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Баница с тел - част от менюто на млечната кухня в Хасково

Баница с тел - част от менюто на млечната кухня в Хасково

Хасково /КРОСС/ Млечна баница с тел е част от менюто на млечната кухня в Хасково. На непривичното за баница допълнение е попаднала хасковлийката Снежана Чолакова след като вчера взела порциона за своята 13-месечна дъщеричка от пункта в кв. Хисаря, бившата ЦДГ №5 „Пинокио". Мъничето не успяло да изяде всичко и баницата била запазена за тази сутрин.
При опита да накъса баницата на по-ситни парчета ужасената майка забелязала сред продуктите метална тел. „Бе като от тези, с които се връзват найлоновите опаковки на хляба", обяснява Снежана и придружава сигнала си със серия снимки. На тях личи, че телта е плътно завита между листата на баницата, така че едва е паднала случайно при разопаковането на някой хляб, по-скоро е била сготвена заедно с продукта. „Нямам думи да опиша възмущението си. Това е недопустимо. Метал в млечната баница. Ужас!", ядосва се Снежана, чието живо майчинско въображение бързо нарисувало какво би се случило, ако детенцето и погълне телта. Снежана незабавно занесла обратно храната в млечния пункт. От страна на работещите там срещнала пълно разбиране. „Хората се притесниха - те винаги са толкова чисти и спазват всички норми в предлагането на храната. Не съм видяла лелка без шапка за коса и без ръкавици", разказа Снежана. Пунктът обаче бил само разпределителен, храната пристигала в Хисаря от кухнята-майка на фирма Дусман, която зарежда всички социални заведения в общината. Не станало ясно баницата така ли е донесена от фирмата за кетъринг или телта е попаднала впоследствие в манджата.
Като не получила отговор на въпросите си, Снежана подала официална жалба до БАБХ с оплакване от предлаганата храна. Към която имала и други забележки.
Според промени в наредбата за етикетиране на хранителните продукти, на етикета трябва ясно да да изписани алергените. „Нито веднъж не съм видяла нещо такова в менютата им", категорична е Снежана. „Примерно кисел, с пресен сок. Обаче голямото ми дете /5.5 години/ има алергия от мъхести плодове и не пие соковете им. Ако и малкото е наследило алергията, трябва ли да го открия по трудния начин - с някоя криза", съвсем логично пита майката. Според нея в менютата не са посочени още дали предлаганото мляко е със сухо или само прясно, в бисквитената торта има ли използвани ядки, които също са алергени и т.н. Че подобни указания не са видели никъде, свидетелстват и някои от останалите майки, вземащи продукти от кухнята. Повечето чистосърдечно си признаха, че нямат представа дали децата им страдат от алергия. Нямат представа и от наредбата за етикетиране, но това не пречи тя да съществува. „Доставчикът изпраща менютата за млечната кухня. Ако на тях има описани алергени, ще ги разпечатаме с алергените за да ги видят родителите" коментират от хасковска забавачка където има пункт за млечна кухня.
8-те млечни пункта в Хасково се обслужват от съответните детски градини, но забавачките се явяват само разпределители на храната, която пристига директно от доставчика
Реакцията на доставчика, фирма Дусман, пък илюстрира защо нараства отчаянието на родния потребител от чиновниците. Като за начало посоченият телефон в интернет на хасковския клон на Дусман даваше само свободно, дълго преди края на работния ден. После се оказа, че май имало и друг телефон, който ни даде централата в София. На него вдигна г-жа Зоя Даскалова, отговаряща за млечните кухни на фирмата в Хасково. Отказа въобще да изслуша въпроса. Направо заяви, че не знае какво става в поверените й млечни кухни и побърза да прехвърли топката върху Валентина Арабаджиева, началник на хасковския клон. Но не даде телефона й. Откритата с големи усилия, госпожата се отнесе с пълно пренебрежение към оплакването и въпросите. Отказа да коментира и си изми ръцете с директор от София - Васил Попов. Само той можел да говори с медии. На телефона на г-н Попов обаче отговори секретарка и, разбира се, шефът не бе в офиса. Предадохме проблема и помолихме за коментар, чрез нея или директно от г-н Попов. След кратко забавяне ни уведомиха, че сега не става - не можело преди понеделник, и то писмено. Секретарката обаче намекна какво я очаква жалбата на Снежана - "Как е сигурна, че това е от нас. Няма доказателство. Трябва да покаже протокола за „находката си", иначе просто си говори", авторитетно завърши госпожата и посъветва въпросният протокол да бъде приложен към въпроси към нейния шеф в понеделник. При пълния отказ на хасковските им наместници да се занимават и коментират случая, едва ли този протокол, дори и да съществува, ще бъде предаден на майката или медиите. А по снимките личи, че храната не е приета обратно, следователно протокол няма. Дусман не си направиха труда да отговорят и на въпроса за алергените. В забързания да затвори отговор на секретарката се чу, че Дусман имат етикети на храната си. Само дето хората не са ги видели.
Госпожата видимо се успокои, когато разбра, че с нея разговаря „само" хасковска, тоест регионална медия. По думите й това не я притеснявало. Както вероятно и хасковлии с техните оплаквания, съобщава haskovo.net

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.