• 03 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Спаси София пита защо Общината купува маршрутки за милиони

Спаси София пита защо Общината купува маршрутки за милиони

/КРОСС/ Гражданската организация "Спаси София" остро разкритикува провежданата в момента обществена поръчка за закупуване на минибусчета.

Според активистите сме свидетели на поредно неефективно харчене на обществените пари и без анализ се купуват маршрутки за милиони левове.

„Далавера или престъпна безотговорност?

Само така можем да определим инатливото желанието на Столичната община да заплати огромни пари за малки минибусчета, които уж трябва да ни довозват до метрото.

Неслучайно, участниците са познатите ни турски и китайски компании.

За 30 минибусчета, Столичната община ще плати 15 млн. лв. (530 000 лв./бр.).

5,8 метровите минибусчета са с капацитет от само 20 пътници. За почти същата цена можехме да закупим немски съчленени автобуси на газ, от доказан производител, с капацитет 150 места.“ – анализират фактите от Спаси София.

Общинският съветник Борис Бонев допълни аргументите: „Този търг е скандален и показателен за нежеланието да се постигне ефективност на публичните средства. Цената е абсурдно висока, а срещу нея ще получим продукт, който не отговаря на нуждите на София.

Минибусчета с 20 места са крайно недостатъчни даже за обслужване на квартали като Витоша или Ман. Ливади, да не говорим за Люлин, Младост или Овча купел, където също трябва да има довозващ до метрото транспорт. За кварталите без големи улици, по-подходящи са 8-9 метрови мидибуси, които са достатъчно маневрени, но имат капацитет от около 50 места.“ – казва Борис Бонев. 

„Необосновано и глупаво е да се закупуват скъпи маршрутки, когато по основни линии като 111 и 604 продължават да се движат претъпкани единични автобуси, заради липса на съчленени. Градът ни има нужда от повече и по-висококапацитетни превозни средства, за да подсилим натоварените линии и въведем нови. При положение, че в София има недостиг на шофьорите в градския транспорт, да ги караме да карат маршрутки вместо големи автобуси е грешка. Така не само финансовият, но и ограниченият човешки ресурс ще хвърляме на вятъра.“, заяви Борис Бонев.

От Спаси София допълват, че в презастроени квартали като Ман. ливади и Витоша са необходими мидибуси, но е излишен лукс те да бъдат електрически. Техният брой трябва да се определи след внимателен анализ на маршрутите и подходящите за тях автобуси. Логично е да се тръгне от анализ, а не обратното - да закупим скъпи миниатюрни минибусчета и да им намираме място в града. Затова те искат прекратяване на търга.

От организацията определиха като фалшива екологичност упорството новите маршрутки за милиони да са електрически и много по-скъпи, при положение че делът на градския транспорт в замърсяването е пренебрежим.

„Единственият начин да се даде адекватна алтернатива на автомобилното движение е с удобни и редовни автобуси. Екологичният ефект ще бъде много поголям ако автобусът е газов и с вместимост 150 човека, отколкото с 20, но електрически.“, допълниха от Спаси София.  

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.