-
18 Юни 2025 |
USD / BGN 1.6995
GBP / BGN 2.2870
CHF / BGN 2.0800
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Защото спирачките на автомобила скърцат или свирят?

03 Юни 2015 | 16:03

/КРОСС/ Радостта от притежаването на собствен автомобил е безгранична, особено ако собственикът е млад човек. Още повече, днес е модерно да имаш кола, да возиш приятели, да се състезаваш с тях... В един хубав и топъл ден, когато сте в приповдигнато настроение, тръгнали нанякъде с колата, едва ли ще забележите безпомощния вик на спирачките си, които ви съобщават, че е време да ги проверите.
Един автомобил се състои от множество елементи, всеки изпълняващ изключително важна функция - стартери, спирачки, брони, гуми, джанти, мигачи и т.н. Сега, обаче, обръщаме внимание на спирачната система, тъй като в много от случаите те са виновни за катастрофите на пътя или по-точно собствениците им.
Е, какви проблеми може да възникнат при спирачките и как може да овладеем ситуацията?
Проверете накладките - проблемът често е в тях. Те могат да са се изтънили и износили с течение на времето, заради което да възпрепятстват хубавото спиране и забавяне на колата. Може да направите проверка, като огледате лъскавия метален спирачен диск между спиците на джантата. Спирачния апарат е разположен по протежението му, а накладките - между него и диска. Ако не разбирате от автомобили, ще е добре да накарате някой, който знае какво прави да огледа накладките.
Когато спирачките не са наред, издават звуци... които обикновено няма кой да чуе, заради музика, увеличена на макс. Звукът представлява истинско пищене - силен и натрапчив. Ако в допълнението към него чуете и някакво стържене, значи накладките са напълно износени. Всяко натискане на спирачките оказва силен натиск и съответно не им се отразява добре.
Често срещан проблем е придърпването или когато колата ви се движи хаотично сама - завива ту наляво-ту надясто. Това отново е знак за проблем не със стартери, гуми или кой да е, а със спирачките. Причината може да е затегнат спирачен апарат, т.е. усилие за спиране се оказва само върху едната гума, заради което и колата придърпва там, където има стегнати челюсти.
Освен това, други причини за придърпването могат да бъдат: скъсан спирачен маркуч или износени накладки.
Ако усещате вибрации, докато натискате спирачка, вероятно има проблем. По принцип, в този случай, той предупреждава за криви спирачни дискове, чиито повърхности удрят накладките по време на спиране.
Обикновено, дисковете се повреждат по този начин само, ако се натоварват тежно повече време. Това може да се получи при дърпане на ремарке или нещо подобно, или при спускане по стръмна пътека или склон в планината.
Възможно е да възникнат и други проблеми с педала на спирачката: педал, който почти докосва пода на колата, е сигнал за нередност с хидравличната система, като изтичане на спирачна течност или за износени накладки.
Обратната ситуация, ако педалът се задейства при съвсем леко докосване - износен спирачен диск, влага или мръсотия в спирачната течност. При такъв случай, просто я сменете.
Освен това, ако натискате спирачка изключително трудно, това може би е знак за проблем с вакуум помпата или запушен спирачен маркуч.
Това са някои от проблемите, които е възможно да възникнат при спирачките. Не забравяйте да отделяте внимание и да всички останали части - от броните, през стартерите до гумите, на любимите си леки коли.
Платена публикация
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
18 Юни 2025 | 17:21
Министър Кирилов разпореди проверка по случай с неоказана спешна медицинска помощ на дете18 Юни 2025 | 16:16
ИА ГИТ: Работата при високи температури изисква мерки за опазване живота и здравето на работещитеПОЛИТИКА