• 27 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Парламентът прие Закона за автомобилните превози на първо четене

Парламентът прие Закона за автомобилните превози на първо четене

/КРОСС/ Парламентът прие промени в Закона за автомобилните превози на първо гласуване, предаде репортер на Агенция „Фокус". Измененията са внесени от Министерски съвет. „За" тях гласуваха 96 народни представители, „против" - 3-ма и „въздържали се" - 24, с което бяха приети.
С предлаганите промени в Закона за автомобилните превози се предвижда намаляване на превозвачите, които не отговарят на условията за установяване, т. нар. „пощенски кутии", както и намаляване на административната тежест на лицата, осъществяващи таксиметрова дейност.

С текстовете се създава единен публичен таксиметров регистър. Друга част от промените се отнасят до създаване на условия за ограничаване на възможностите за извършване на нерегламентирани превози и повишаване качеството на извършваната контролна и административнонаказателна дейност. Предмет на законопроекта е и регламентирането на превозите с атракционна цел, както и превозите на повредени пътни превозни средства, т. нар. „Пътна помощ".

В законопроекта се предвижда изискването за оборудване с обезопасителни колани да не се прилага за моторни превозни средства от категории М2 и М3, клас А и клас I, както и от категории М2 и М3, клас В и клас II, с които се извършва специализиран превоз и превоз на пътници по редовни автобусни линии. Тази мярка касае случаите, когато превозът е с еднопосочна дължина на маршрута до 30 км. Изключение ще правят специализираните превози на деца или ученици.

С преходните и заключителните разпоредби от законопроекта се предвижда промяна в Закона за движението по пътищата, касаеща регламентиране на правилата за движението по пътищата с електрически тротинетки. В законопроекта те са наречени индивидуални електрически превозни средства. С текстовете се въвежда легална дефиниция на „индивидуални електрически превозни средства" и „самобалансиращо се превозно средство". Съгласно текстовете водачите на така наречените електрически тротинентки са длъжни да ползват в тъмните часове на денонощието или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото. Водачите на електрически тротинетки са задължени да ползват каска, ако са на възраст до осемнадесет години.Също така за тези превозни средства се забранява скоростта по-висока от 25 km/h. Водачите на тези превозни средства няма да могат да превозват други лица.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.