• 12 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8145
  •  GBP / BGN 2.2728
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

ВСС прие проект на бюджет на съдебната власт за 2015 г.

ВСС прие проект на бюджет на съдебната власт за 2015 г.

/КРОСС/ Висшият съдебен съвет прие внесеният от Министъра на правосъдието проект на бюджет на съдебната власт за 2015 г. и прогнози за 2016 и 2017 г., с доклад и приложенията към него, като взе решение за внасянето му в Министерството на финансите в указания срок за включване в проекта на Закон за държавния бюджет на Република България за 2015 година.

Председателят на Комисия „Бюджет и финанси" Михаил Кожарев представи становище на комисията във връзка с проектобюджета за 2015 г. и актуализираните бюджетни прогнози за 2016 и 2017 г. Посочено бе, че в съответствие с Решение на Министерския съвет за бюджетната процедура за 2015 г. и Указанията за подготовката и представянето на проектобюджетите на първостепенните разпоредители с бюджет за 2015 г. и на актуализираните им бюджетни прогнози за 2016 и 2017 г. на МФ, до органите на съдебната власт са изпратени указания за подготовка на проектобюджета за 2015 г. и разчети за периода 2016-2017 година.

Получените данни от органите на съдебната власт са консолидирани, като изготвените разчети са на база щатна численост, без да се предвиждат индексация на заплатите и допълнителни трудови възнаграждения, но в предложенията на органите на съдебната власт като цяло са предвидени средства за 301 нови щатни бройки (в т.ч.: ВКС - 12 щ. бр. и Съдилища - 289 щ.бр.). Общият размер на разходите по години е, както следва:
- 2015 г. - 565,7 млн.лв.
- 2016 г. - 561,5 млн.лв.
- 2017 г. - 563,2 млн.лв.

Предложената разходна част на бюджета е неприемлива според Комисия „Бюджет и финанси", поради което е изготвен нов вариант на проект на бюджет на съдебната власт, в който не се предвиждат нови щатни бройки.

Разчетите са разработени на база очакваното изпълнение на бюджета на съдебната власт към 31.12.2014 г., което възлиза на 460,7 млн. лв. Предвидени са и необходимите средства в размер на 63,0 млн. лв., във връзка с проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за съдебната власт, засягащи промени по отношение метода за формиране възнагражденията в съдебната система, а именно съобразно средната работна заплата в публичния сектор.

20 млн. лв. са предвидени във връзка с проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за съдебната власт за изграждане на информационни системи и реализиране на електронно правосъдие.

За тези средства специално е изготвена и изпратена финансова обосновка на министъра на правосъдието.

Осигуряването им би довело до подобряване резултатите от дейността на съдебната система, нейното публично финансиране и равнище на заплащане на заетите в сектора, което гарантира устойчивостта на функционирането и независимостта на съдебната власт, включително и равенство с останалите власти по отношение метода за определяне на възнагражденията. Изграждането на електронни системи за електронно правосъдие гарантира прозрачност на процесуалните действия по съдебния процес, бърз достъп до информация на физическите и юридически лица и по-голямо доверие на обществото в съдебната система.

Общият размер на разходите по години е, както следва:
- 2015 г. - 543,7 млн. лв.
- 2016 г. - 527,0 млн. лв.
- 2017 г. - 529,4 млн. лв.

В проектобюджета на съдебната власт за 2015 г. не са предвидени средства за нови щатни бройки.
Предвид изпълнението на бюджета на съдебната власт към 31.08.2014 г. в частта по приходите, размерът на заложените за следващите три години е, както следва:
2015 г. - 127,0 млн. лв.
2016 г. - 128,0 млн. лв.
2017 г. - 129,0 млн. лв.
Предвиден е резерв за неотложни и непредвидени нужди по 900 хил.лв. за всяка година от прогнозния период.

При разработването на разходната част в проектобюджета за 2015 г. и прогнозата за 2016 и 2017 г. е предвидено оптимално финансово осигуряване на следните основни политики:

Политика 1 - Осъществяване на правосъдие и правораздавателна власт с цел защита правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата.
Политика 2 - Спазване на законността в Република България
Политика 3 - Управление и организация на работата на съдебната власт, без да се нарушава нейната независимост.
Политика 4 - Укрепване на професионалната квалификация на правоприлагащите органи.
Политика 5 - Контрол на органите на съдебната власт, основаващ се на принципите на законосъобразност, обективност и публичност.
Политика 6 - Единна информационна система за противодействие на престъпността (ЕИСПП) (чл.379, ал.1 и 2 от ЗСВ)
Политика 7 - Информационна стратегия на правораздавателните органи на Република България - електронно правосъдие

Във връзка с приключилия проект по ОПАК „Въвеждане на модерни, надеждни и ефикасни процедури за планиране и изпълнение на бюджета на съдебната власт" и при евентуални промени в законодателството Висш съдебен съвет има готовност при изготвяне на проект на бюджет на съдебната власт за 2016 г. и бюджетни прогнози за 2017 и 2018 г. пилотно да тества изработване на програмен формат на бюджета със следните програми: Управление на органите на съдебната власт, Електронно правосъдие, Правораздаване, Повишаване на квалификацията на магистратите и съдебните служители и Администрация. Всяка програма съдържа подпрограми, които включват конкретни дейности.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.