-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Българският учител работи седмично с 13 часа повече от регламентираното в Кодекса на труда
07 Февруари 2014 | 13:11
/КРОСС/Българският учител работи седмично с 13 часа повече от регламентираното в Кодекса на труда, показват резултатите от национално проучване на синдикатите. Това води до стресиране и преумора при учителите.
Анкетата е проведена през последните 3 месеца сред учители от цялата страна. Анализът на резултатите показва, че освен основната си преподавателска работа, учителите извършват и допълнителни административни дейности, работят по проекти и други училищни мероприятия.
Председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева заяви, че изключително много се спекулира с това, че учителят не работи и че има продължителни ваканции.
Освен работа в час, учителите имат извънкласни дейности, консултации, преглеждане на писмени работи, самоподготовка. Това е причината да се работи с 8-9 часа повече съгласно Кодекса на труда, което не се заплаща и е доброволен труд, заяви Такева пред news7.
Младите хора, които току що завършват педагогическото си образование, нямат мотивация да влязат в системата заради ниското заплащане. Това са моите наблюдения от срещата ми със завършващите студенти, обясни Такева. Това е една феминизирана професия, на която за съжаление се гледа с пренебрежение. Напоследък тя започва да връща авторитета си, но много бавно, добави още Янка Такева.
От 2008 г., когато се закриха 340 училища, всяка година затварят врати поне по още 4-5 заради липса на деца, сочи статистиката. Преди няколко седмици имахме разговор с премиера Пламен Орешарски за образованието. Необходими са още 20 млн. лв., за да функционира то правилно и тези пари трябва да се намерят, каза още Такева. Тя е категорична, че грешки във финансирането на образованието не трябва да се допускат.
С бюджет 2014 г. има 15 млн. лв. за информационни технологии и точно това ние искаме - да бъде подменена техниката и да се осъществи модернизация, защото в страни като Македония, Сърбия, Албания всяко дете разполага с таблет или лаптоп, обясни председателят на Учителския синдикат.