• 07 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани

Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани

/КРОСС/ Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре - лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота" по БТВ Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.

„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%", посочи още той.

„Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента - може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние", коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.

„И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара", посочи Тодоров.

„Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната - над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн.", отбеляза Стратиев.

„Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна", смята пък Тодоров.
По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка - „някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали - защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари - въпрос на бюрокрация е".

Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.

Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки - на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.

„Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти", призова Тодоров.
„Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси", описа процедурата той.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Поставянето на колан отнема десет секунди и спасява живота ти и спестява много физически страдания.

18.11.2017 10:09:47

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.