- 07 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 22°C
Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
18 Ноември 2017 | 09:55
/КРОСС/ Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре - лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота" по БТВ Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%", посочи още той.
„Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента - може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние", коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
„И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара", посочи Тодоров.
„Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната - над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн.", отбеляза Стратиев.
„Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна", смята пък Тодоров.
По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка - „някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали - защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари - въпрос на бюрокрация е".
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки - на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
„Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти", призова Тодоров.
„Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси", описа процедурата той.