• 27 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

Нанков: С въвеждането на тол-системата за първи път ще се възползваме от геостратегическото си положение

Нанков: С въвеждането на тол-системата за първи път ще се възползваме от геостратегическото си положение

/КРОСС/ „Целта ни е още през първата година след внедряването на тол-системата приходите да са около 1 млрд. лв." Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред БТВ по отношение на изграждането и внедряването на системата, договорът за която се подписва днес след продължилите почти две години процедури заради жалбите по тях.

Министърът посочи, че срокът за изпълнение е 19 месеца и обясни, че за проектиране и изграждане са предвидени 7 месеца, а в период от 12 месеца ще се правят одити, оценка на ефективността и корекции при необходимост. Стойността на договора е 150 млн. лв., като разходите ще се изплатят от бъдещи постъпления за период от 2-3 години, след като системата започне да функционира, информира още той.

„Има две специфични дейности на етапа на внедряване и изграждане на системата", посочи Николай Нанков.

Той поясни, че първата е свързана с избора на републикански пътища, които да попаднат в обхвата на тол системата. Има различни варианти за това, като единият предвижда тя да обхване около 8000 км републикански пътища - магистралите и пътища от първи и втори клас.

„Има и такъв, който предвижда в обхвата й да се включат около 75% от всички републикански пътища, който обаче вероятно няма да бъде избран", коментира регионалният министър.

Той заяви, че решението ще се вземе на експертно и политическо ниво.

Втората задача е тарифирането или определянето на ставките за преминаване по отделните пътища, каза още Нанков и обясни, че тол таксата ще важи само за автомобилите над 3,5 т. Собствениците на леки автомобили ще продължат да плащат винетки, които ще са електронни и по-евтини за държавата, като цената им няма да се повишава. Ще има възможност и за по-гъвкаво тарифиране за леките автомобили като уикенд винетка и еднодневна винетка.

„В момента приходите от винетки са около 350 млн. лв. средногодишно", обяви министърът и посочи, че 2017 г. е рекордна по отношение на постъпленията от тях. През миналата година са продадени близо 700 000 стикера повече, а приходите са били с 25 млн. лв. повече спрямо 2016 г.

„Таксата за тежтоварните автомобили ще се повиши значително, но това е справедливият модел", посочи регионалният министър и допълни, че се очаква увеличението на приходите от заплащаните от тях такси да е с 6-7 пъти.

„С въвеждането на тол-системата ще успеем за първи път да се възползваме от геостратегическото си положение", обърна внимание Николай Нанков.

Той посочи, че доскоро винетката за тежкотоварни автомобили, с която те преминават от ГКПП „Калотина" до ГКПП „Капитан Андреево", струваше 21 лв., като вече е 23 лв., а за преминаване по магистралата между Ниш и Пирот в Сърбия от януари т.г. се плаща около 20 лв.

„С въвеждането на тол-системата ще има достатъчен ресурс за пътни ремонти", обърна внимание министърът.

В отговор на въпрос Николай Нанков обясни, че има разлика между проектна скорост и скорост на движение по магистралните участъци. Той допълни, че обикновено на магистралите проектната скорост е с 10 км/ч по-ниска от допустимата за движение. Така скоростта за движение по участъците от АМ „Хемус", които предстои да бъдат изградени при проектна скорост 120 км/час, реално ще бъде до 130 км/час.

„През 2018 г. 75 км от магистралата ще са в изпълнение, а реално строителство ще се изпълнява на поне 25 км от нея", информира министърът.

През тази година в експлоатация ще бъдат въведени предсрочно още 30 км от АМ „Струма" в участъка между гр. Сандански и Кулата.

По отношение на предложения от еколози алтернативен вариант за преминаване на магистралата през Кресненското дефиле Николай Нанков коментира, че той ще бъде разгледан подробно макар това веднъж вече да е направено. Министърът напомни, че за варианта, който предвижда изграждане на пътна и ж.п. част една над друга е дадено отрицателно становище от Национална компания „Железопътна инфраструктура".

„В отделни случаи при изпълнение на дейности по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради има констатирани пропуски. Затова се въвежда по-строг контрол, като проверки ще се правят поне веднъж месечно", стана ясно от думите на регионалния министър.

„Ще се налагат финансови санкции", заяви Николай Нанков и обърна внимание, че държавата чрез министерството няма друг механизъм да упражнява санкционни действия.

„Още преди 7-8 месеца въведохме механизъм, чрез който средствата за отстраняване на констатирани пропуски да са за сметка на изпълнителите, а не за гражданите или държавния бюджет", напомни Николай Нанков.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

За магистрали на бабуни? Пак ще ни прецакат

15.01.2018 10:37:59

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.