• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Петър Курумбашев: Да не се спекулира с темата за социалните права, за да се преразпредели пазарен дял при шосейния транспорт

Петър Курумбашев: Да не се спекулира с темата за социалните права, за да се преразпредели пазарен дял при шосейния транспорт

/КРОСС/ „Дали не се спекулира с темата за социалните права, за да се наложи преразпределение на пазарен дял по отношение на шосейния транспорт?" Този въпрос зададе Петър Курумбашев, член на Европейския парламент от Групата на социалистите и демократите, по време на пленарната сесия в Страсбург. В сряда вечер евродепутатите обсъждаха резолюцията на Европарламента за пакета за автомобилен транспорт.

Според Курумбашев, който е заместник-член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП (TRAN), съществува вероятност зад забраната за либерализация на каботажа (извършването на транспортни услуги на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка) да стоят мотиви като чист протекционизъм от държави членки, които не искат новите страни членки да увеличават своя пазарен дял, макар и замаскирани като мерки за защита на социалните права.
Пакетът за шосейния транспорт ще бъде представен от Европейската комисия на 31 май и ще обхваща следните области: европейски винетки, международен транспорт, регламент относно периодите за шофиране и почивка, командироването на шофьори, използването на тахографи.
Включването в обхвата на Директивата на въпроси във връзка с командироването на международните водачи би довело до нарастване на административната и финансовата тежест върху транспортните предприятия, намаляване ефективността и качеството на превозите, с всички очаквани негативни последици за цялата икономика на Европа.

В рамките на дебата Курумбашев попита още защо Комисията не движи наказателни процедури срещу държави, намиращи се в географския център на Европейския съюз, които правят промени в своите национални законодателства и вървят срещу либерализирането на единния европейски транспортен пазар.

Евродепутатът обърна внимание и на някои съществуващи предложения в тази област - камиони, регистрирани в държави със съответната регистрация, да извършват услуги предимно в своите държави - германски камиони да извършват услуги в Германия, френски - във Франция. „Аз бих ви помолил дори да разширите предложението си - например берлинските камиони да работят само в радиус 50 км. около Берлин или камионите от Будапеща да се движат само в радиус 50 км. от Будапеща. Така ще се върнем от XXI не във XX, а в XVII в. Това ли е бъдещето на Европейския съюз?"

Новият регламент ще се отрази на транспортния сектор през следващите години. Наскоро Съюзът на международните превозвачи у нас се обърна към българските евродепутати със сигнала, че европейският транспортен сектор е под жесток натиск заради нови правила, установени в Германия, Австрия и Франция, които налагат изключително голяма административна тежест върху чуждестранните фирми. По този начин се създават предпоставки за сериозно нарушаване на свободното движение на стоки и услуги.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.