- 17 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8036
- GBP / BGN 2.2826
- CHF / BGN 1.9846
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 18°C
КЗК разреши на "Максима България" да наеме обектите на пловдивската верига "Триумф"
28 Октомври 2019 | 16:40
/КРОСС/ "Максима България" (собственик на веригата "Т маркет") може да наеме дългосрочно 11 търговски обекта от пловдивската верига "Триумф", тъй като сделката не представлява концентрация и няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение. Това отсъди Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след като през август компанията поиска от антимонополния орган да се произнесе по сделката.
В договорите е предвидена възможност за преждевременно прекратяване. В тях не се предвиждат каквито и да било права за "Максима България", които да осигуряват възможност за контрол върху управлението на фирмите наемодатели, показва проверката на комисията.
Освен това "Максима България" няма да продължи да оперира магазините вместо досегашните собственици (под техен бранд, с оборудване/стоки, закупени от тях). Тъкмо обратното - компанията ще наеме помещенията празни и ще инвестира значителни собствени средства за ремонта и ребрандирането им, така че да могат да оперират под марката и във формата "Т маркет". "Максима България" ще трябва да инвестира и значителни средства за зареждане на магазините със съответните стоки и продукти във вид и качество, в което те се продават и в останалите магазини от веригата, отчита КЗК.
Според плановете 9-те по-малки обекта "Триумф" прекратяват дейността си до 15 октомври т.г., а двата по-големи - до 1 декември. Предвидено е новите магазини от веригата "Т маркет" да бъдат отворени в рамките на 3 до 5 месеца след затварянето на магазините "Триумф". До отварянето на "Т маркет" клиентите ще се преориентират към други търговски обекти за хранителни стоки в града. Основни конкуренти на "Триумф" в Пловдив са: "РПК Наркооп" с 12 магазина, "Билла" и "Лидл" с по 7, "Кауфланд" – с 5, "Лекси" и "Фреш маркет" с по 4, "Слънчеви лъчи" и БББ с по 2. Следователно локацията на магазина не е от водещо значение за клиентите и те биха се преориентирали към друг обект със съпоставими характеристики независимо от неговото местонахождение, заключава КЗК.
източник: capital.bg