-
16 Юни 2024 |
USD / BGN 1.8303
GBP / BGN 2.3227
CHF / BGN 2.0514
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 16°C
Министерството на туризма съвместно с общините стартират билборд кампания за насърчаване на вътрешния туризъм
![](https://www.cross.bg/contents/images/blank.gif)
29 Декември 2015 | 12:58
![Министерството на туризма съвместно с общините стартират билборд кампания за насърчаване на вътрешния туризъм Министерството на туризма съвместно с общините стартират билборд кампания за насърчаване на вътрешния туризъм](https://www.cross.bg/photo_new_gallery/2014/11/06/78efa3b591c3cb5b0c66df1b59a417f1.jpg)
/КРОСС/ Министерството на туризма съвместно с общините стартират билборд кампания за насърчаване на вътрешния туризъм. Кампанията ще обхване всички по-големи общини и ще рекламира възможностите за туризъм по региони. Рекламните визии ще бъдат разположени на централни локации, като на територията на една община ще се рекламират възможностите за туризъм в друга - така знакови културно-исторически забележителности от един регион ще бъдат представени в друг. Визиите са с подчертано културно-исторически фокус и отразяват редица емблематични забележителности - средновековната крепост Баба Вида, археологическия комплекс Перперикон, късноантичната крепост Хисарлъка, Бесарбовския скален манастир, Александровската гробница и др.
Министерството на туризма се ангажира с изработването на над 40 билборда, a общините предоставят безплатно рекламно пространство на ключови локации, където рекламните визии ще бъдат изложени за период от близо 6 месеца. Стартът на кампанията вече е даден, а билбордове ще бъдат поетапно поставени в 11 големи общини - Разград, Русе, Силистра, Хасково, Видин, Велико Търново, Бургас, Кърджали, Габрово, Монтана и Перник, като на по-късен етап ще бъдат включени и други.
Инициативата е първа по рода си и е естествено продължение на усилията на Министерството на туризма за насърчаване на вътрешния туризъм и популяризирането на възможностите за целогодишен отдих у нас. Целта на кампанията е както да повиши информираността на българите за страната им, така и да разнообрази националния туристически продукт. Тя надгражда и постигнатите резултати от приключилия проект „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм", която успя да достигне до около 2 млн. души.
За периода януари-октомври 2015 г. броят на реализираните нощувки от български граждани в страната е над 7 млн., което е ръст от 6,2% в сравнение със същия период на 2014 г. Пренощувалите българи са били над 2,8 млн., което е с 8,9% повече от 2014 г., а приходите от нощувките им възлизат на над 260 млн. лв. - това е ръст от 6,9% в сравнение със същия период на миналата година.