-
11 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6811
GBP / BGN 2.2375
CHF / BGN 2.0905- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Туристическите информационни центрове - усмихнатото лице на дестинацията
20 Февруари 2014 | 15:12
/КРОСС/ Национална кръгла маса за възможностите за оптимизиране на дейността на туристическите информационни центрове (ТИЦ) се проведе в София. Целта на кампанията е да се съберат препоръки и идеи за допълване на общата концепция за статута и функционирането на ТИЦ. Тe ще бъдат обобщени в Наръчник за дейността на ТИЦ.
В дискусията „Туристическите информационни центрове - усмихнатото лице на дестинацията" се включиха представители на Министерство на икономиката и енергетиката, на бизнеса, служители на туристически информационни центрове, образователни и културни институции, заинтересовани от работата и функционирането на центровете.
Ръководителят на проект „Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти" Мария Иванова разясни: „В момента в Закона за туризма ТИЦ е мястото, на което се предоставя информация. Това не е достатъчно. Необходим е правен механизъм за подпомагането им. Чрез ТИЦ МИЕ и общините могат да изпълняват законната си функция - националната туристическа реклама". „Тази функция е и право, и задължение", допълни г-жа Иванова.
„Целим подобряване на информационното обслужване на туристите и маркетинга на туристическите дестинации в България. Конкретната задача на проекта е създаване на предпоставки за формирането на ефективното функциониране на национална мрежа от туристически информационни центрове", обобщи Иванова.
Валентина Лулева от Асоциация на българските авиокомпании сподели, че тяхната статистика показва ръст на индивидуалните туристи в последната година. А центровете са от най-голямо значение за индивидуалните туристи.
Проф. Николина Попова - експерт на Обединение „ТИЦ", представи резултати от актуалното преброяване на ТИЦ, според което работещите центрове в България са 91. Направеното проучване сочи, че 70% са общинска собственост - ситуация, сходна с тази в Англия и Франция. Сред останалите ТИЦ 14% се стопанисват от НПО, 11% - от природните и национални паркове, а едва 5% са частни. Центровете имат средно по 2 души персонал. Някои информационни бюра разчитат и на доброволчески труд. Миналата година близо 797 000 души са посетили центровете.
Към момента нормативната база отделя малко внимание на „входната врата" на дестинацията, както наричат туристическите центрове в чужбина. В отговор на този дефицит Обединението разработва Концепция за статута, организацията, дейността и формирането на национална мрежа от ТИЦ в България.