-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Интермодалният терминал във Варна готов до три години?
16 Май 2014 | 16:02
Варна /КРОСС/ В рамките на три години след издаването на строителните разрешения е реалистично интермодалният терминал във Варна да бъде изграден. Това заяви днес във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Той запозна министър-председателя Пламен Орешарски с предстоящите инвестиционни дейности за изграждане на интермодалния терминал „Варна", както и с преместването на част от дейностите на пристанище Варна - Изток. Това стана по време на демонстрационно пътуване с кораба „Атанас Димитров".
Пристанище Варна-Изток трябва да бъде изместено на нова, по-голяма територия, където да се разширява, без да пречи на града, каза министър Данаил Папазов. В тази връзка на 30 април 2014 г. е обявен конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за нов модерен интермодален терминал, заяви още той. По думите му в рамките на три години след издаването на строителните разрешения интермодалният терминал във Варна може да бъде напълно завършен.
Министър Папазов уточни, че терминалът ще бъде в района на „Максуда", като строителството ще се извършва на юг от жп линията Варна - София и няма да засяга урбанизираната територия, като всички пътни връзки трябва да изведат товарния трафик извън центъра на Варна. Той допълни, че се предвижда изграждането на кейова стена с дължина около 1100 метра на която ще могат едновременно да се обработват 5 или 6 кораба, като корабните места ще са специализирани за обработка на контейнери и зърно по най-модерните технологии.
Като част от международния конкурс за избор на проектант е включено и изискването за изработване на два идейни проекта за изграждането на съвременна рекреационна зона на мястото на сегашното пристанище Варна-Изток, която да се превърне в атракцията на Варна.
Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.
Приоритетно ще се изградят допълнителни пристанищни мощности (инфраструктура и съоръжения) за основните за региона товари - контейнери, зърнени товари и някои генерални товари, в т. ч. тежки и извънгабаритни товари.