- 03 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 11°C
Трябва ли да се насърчи безплатното сервиране на вода в ресторантите
26 Октомври 2018 | 11:15
/КРОСС/ Брюксел препоръчва на ресторантите да предлагат безплатна вода в рамките на ЕС. Това е само една от мерките, които Европейската комисия и Европейският парламент взимат за равния достъп до качествена питейна вода.
Приложими ли са тези мерки в България? В Сутрешния блок на БНТ1 темата коментираха диетологът д-р Мария Николова, Атанас Димитров от Асоциацията на ресторантьорите и Георги Иванов - председател на "Евро-ток България", водещото европейско движение за кулинари.
"Изключително е важно да бъдем хидратирани. За да функционира добре нашият организъм, трябва да приемаме поне по 2-2,5 литра вода на ден - нещо, което често на практика се оказва невъзможно. Чувството за жажда идва едва когато ние сме дехидратирани над 10%", обясни д-р Мария Николова. Тя заяви, че приветства инициативата за осигуряването на достъп до питейна вода. И кафето, и алкохолът, и концентрираните захарни напитки ни обезводняват. Затова е добре да ги консумиране заедно с вода, препоръча диетологът.
Атанас Димитров се учуди защо се повдига този въпрос. "Ние като индустрия на гостоприемството сме въвели тази практика преди десетилетия. Моята практика показва, че няма случай клиент да седне в заведение, в обект за обществено хранене, да поиска чешмяна вода и тя да не бъде сервирана", заяви той. "В България се пие бутилирана вода основно поради съмнение в качеството на чешмяната", допълни Димитров.
Георги Иванов подчерта, че хотелиерско-ресторантьорската индустрия предлага продукт, който създава комфорт, грижа за здравето и добре приготвена храна. "Водата е изключителна част от този продукт. Мисля, че във всеки новоизграден обект има достатъчно филтри, има дейност, която гарантира качеството на питейната вода. Друг е въпросът, че чисто протоколно в нашите ресторанти леко се заобикаля този момент, като една от причините е по-доброто представяне на определени продукти", отбеляза още Иванов.