• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.2391
  •  CHF / BGN 2.0840
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Компании, бутилиращи минерална вода, скочиха срещу готвените промени в Закона за водите

Компании, бутилиращи минерална вода, скочиха срещу готвените промени в Закона за водите

София /КРОСС/ Идеята да бъдат въведени промени в Закона за водите, с които бутилиращи компании да могат да използват заедно един и същ извор за минерална вода, пробуди притеснения в бранша. По време на днешното заседание на комисията по околна среда и води представители на бутилиращи компании изразиха своето несъгласие, като посочиха, че предложението нарушава европейските норми.
Депутатите и членове на комисията заявиха, че с въвеждането на такъв закон ще бъде възможно ефективното използване на минерална вода. Ресорният министър Искра Михайлова допълни, че подкрепя мерките, които биха подпомогнали ефективното усвояване на водните ресурси в България.
Ако бъдат приети промени в Закона за водите, това означава, че ограничението едно минерално находище да бъде само за един концесионер ще отпадне. Според екоминистъра Искра Михайлова към днешна дата водният ресурс в страната не се усвоява напълно.
„Ние подкрепяме всяка стъпка, в това число и законодателна, която ще позволи по-доброто използване на ресурса от минерални и изворни води за бутилиране за питейни нужди", обясни тя.
От бранша обаче се възпротивяват на тази мярка, като посочват, че по този начин потребителите ще се объркват каква точно вода пият и каква марка е тя. По думите на Жана Величкова, председател на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки, подобни промени са в разрез с европейските правни норми.
От бранша са категорични, че ако предложението на депутатите не отпадне и измененията в закона бъдат приети, ще се обърнат за съдействие към отговорни европейски институции.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

1. Кое обективно обстоятество налага сега да се внасят законови промени? Какво се е променило в сегашната ситуация при концесиите на водите? Несъстоятелен е аргументът, че сегашното положение не позволява навлизането на нови предприятия. Защо тези нови играчи, заради които се внасят нови законови промени, не разработят нови извори, които не са взети на концесия? С какво тези законови промени насърчават разработването на извори, които не са отдадени на концесия? 2. Вносителите на тези законови промени имат ли компетенции в сферата на бутилирането на минерална вода? Работили ли са в тази сфера и кои и какви специалисти/експерти са ползвали за изработването на тези промени? 3. Интересите на кои граждани на Република България са отразени в законовите промени? С кои български граждани и граждански/браншови сдружения и кога са консултирани законовите промени? 4. Как народните представители тълкуват европейската директива „един извор-един концесионер” и означават ли законовите промени, които те внасят, че те са против европейската директива? 5. Примерът на кои европейски държави са използвали вносителите на тези законови промени? Това не става ясно от тяхното становище. 6. Как ще обяснят народните представители поставянето в благоприятстващо положение на евентуални нови концесионери, които ще използват същата марка/бранд вода? Как тълкуват отдаването „НА ГОТОВО” на евентуалните нови производители? 7. С какво ще се различава продукцията на двама концесионери, които евентуално ще бутилират вода от един и същи извор? Как ще бъдат защитени интересите на потребителите? Как ще маркетират един и същи продукт? 8. Как законовите промени ще защитат интересите на държавата, след като те защитават интересите на нови икономически играчи, които не са държавата? Обяснението, че така ще се събират допълнителни концесионни такси за държавния бюджет, не е сериозно, защото такива такси могат да се събират и ако се разработят нови извори. 9. Наясно ли са народните представители, че всички бутилиращи компании са направили своите разчети на базата на концесия за десетки години? Как ще бъдат спазени според тях тези разчети, вложените средства за нови технологии, разработване на бранд? 10. Създава се впечатлението за лобизъм в тези законови промени – т.е. обслужване на икономически интереси на определени фирми, които са близки до вносителите. Как вносителите ще опровергаят създаването на това впечатление?

14.03.2014 16:50:38

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.