• 20 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Правителството предлага промени в законите за отбраната и въоръжените сили, за резерва и за Военна полиция

Правителството предлага промени в законите за отбраната и въоръжените сили, за резерва и за Военна полиция

/КРОСС/ Правителството одобри проектите за изменения и допълнения на законите за отбраната и въоръжените сили на Република България, за резерва на Република България и за Военна полиция и ще ги внесе в Народното събрание за приемане.

В Закона за отбраната и въоръжените сили се предлага намаляване на възрастта за прием на войници (от 32 на 28 години) и на пределната възраст, до която ще служат (от 50 на 46 години). Така се осигурява възможност за ранното им пенсиониране по чл. 69 от КСО, тъй като ще могат да придобият необходимите 18 години, действително изслужени на военна служба. С новите изисквания на чл. 69 от КСО е съобразено и предложението за увеличение на пределната възраст на сержанти, офицерски кандидати, младши офицери, офицери със звание „майор" и „подполковник" на 55 години. Премахва се рестрикцията от въведения максимален срок за престояване във военно звание и в длъжност на военнослужещите.
Регламентират се и въпросите на полагането на извънреден труд от военнослужещите, като се дава детайлна уредба на дежурствата и компенсирането на извънредния труд над нормалната му продължителност.
С новите разпоредби се създава възможност съкратените или уволнилите се поради организационно-щатни промени военнослужещи да постъпят повторно на военна служба във въоръжените сили.
Урежда се и статутът на курсантите като се разграничава обемът на издръжката на курсанта, която се поема от Министерството на отбраната, и тази, която представлява трансфер от Министерството на образованието и науката.
Уеднаквява се терминологията, касаеща стратегическите планове и планове за операции с тази в НАТО, както и задълженията на България за изготвяне на Каталог със способности за подкрепа на съюзните сили от страната домакин.
С промените в Закона за резерва на Република България се разграничават дейностите и отговорностите по подготовката на резерва и по подготовката на гражданите за защита на страната предвид различната регламентация на реда, организацията и начина на прием и обучение на съответните лица. Въвежда се възможност по време на обучението на доброволен принцип на българските граждани да се провеждат практически занятия с използване на оръжие и боеприпаси по ред, определен с уставите и наставленията на въоръжените сили. Създава се възможност студентите от висшите военни училища и български граждани, завършили висши училища и преминали военна подготовка, да могат да кандидатстват във висше военно училище за придобиване на квалификация „офицер от резерва".
Диференцира се и пределната възраст за водене на военен отчет за различните категории резервисти и запасни. Целта е качествено окомплектоване на военновременните формирования на въоръжените сили и ефективно изпълнение на функционалните задължения от различните категории. По този начин се осигурява и възможността за служба в запаса и на лица, освободени от военна служба по пределна възраст.
Конкретизират се видовете възнаграждения, дължими на резервистите от доброволния резерв, и начинът на тяхното изплащане при участие в специалната военна подготовка, служба по време на обучение в курсове за придобиване и повишаване на квалификацията. Предлага се създаване на Единен учебен център за начална военна подготовка, в който да се обучават както резервисти, така и български граждани, желаещи да придобият военна подготовка на доброволен принцип.
Промените в Закона за Военна полиция прецизират норми, свързани с оперативно-издирвателната дейност на служба „Военна полиция", дейностите по охрана и ескорт, употребата на оръжие, помощни средства и физическа сила от органите на службата, действия свързани с полицейската регистрация и идентификацията. Предложените изменения отговорят на решения на Европейския съд по правата на човека.
Досега тези норми бяха регламентирани в подзаконови нормативни актове. С включването им в закона не се разширява кръгът от правомощия на органите от военната полиция, не се променя и не се разширява обхватът на извършваните от тях дейности, а се създава по-голяма гаранция за защита на основните граждански права и свободи.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.