• 02 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8248
  •  GBP / BGN 2.2881
  •  CHF / BGN 1.9984
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Yamaha работи по първия си автомобил

Yamaha работи по първия си автомобил

/КРОСС/ Ще доживее ли прототипът Sports Ride Concept до серийно производство?

Някога чудили ли сте се как би изглеждал спортен автомобил, създаден от Yamaha? Може да звучи странно, но компанията, която свързваме основно с нейните мотоциклети, офроуд четириколки и двигатели за плавателни съдове, всъщност е дала повече на автомобилната индустрия, отколкото си личи на пръв поглед. Всичко започва в средата на 60-те, когато Yamaha си сътрудничи с Toyota при създаването на паметното спортно купе Toyota 2000GT.

В идните години двете фирми работят и по други проекти, а междувременно Yamaha се сближава и с други автомобилни производители, в това число Ford и Volvo.

След като постига впечатляващ успех на мотоциклетните писти, Yamaha решава да се пробва във Формула 1, започвайки да доставя двигатели за пет различни отбора в периода 1989 - 1997 г. За съжаление, болид с двигател Yamaha така и не печели Гран при състезание.

Yamaha така и не пуска на пазара собствен автомобил, но това е на път да се промени в близко бъдеще. Един от последните автомобилни проекти на компанията е учудващо атрактивен и се казва Sports Ride Concept. При проектирането на концепта от Yamaha признават, че са се върнали към корените на автомобилостроенето, имайки за цел да създадат най-вълнуващия и най-забавен за каране автомобил в света. Всичко това, разбира се, ще се случи, само ако Yamaha даде зелена светлина за серийното производство на колата.

Yamaha представи Sports Ride Concept за пръв път през миналата година на автомобилното изложение в Токио. Тогава японците не издадоха почти нищо за новия си прототип, най-вече дали имаме основание да очакваме неговия пазарен дебют. Въпреки това, проектът привлече много публично внимание и вълнение. И с пълно право, тъй като автомобилът е проектиран изцяло от Yamaha, чиито инженери и дизайнери твърдят, че са се фокусирали върху амбицията да създадат машина, която съчетава в себе си усещането от управлението на мотоциклет, но върху сигурността, която дават четирите колела. Крайният резултат е спортно купе с размерите на Mazda MX-5 и с тегло от едва 750 килограма.

Подобно на градския прототип Motiv, който бе представен през 2013 г. на автосалона в Токио, Yamaha Sports Ride Concept е изграден около структурата iStream. Това е производствен и дизайнерски процес, който произлиза от Формула 1 и е разработен от студиото Gordon Murray Design Limited.

Концепцията на Yamaha e да се развие олекотена, но изключително здрава архитектура с използването на слепени композитни панели към тръбно шаси. Платформата ще може да се адаптира за спортен автомобил със задно предаване, компактен модел със задвижване на предните колела, както и на по-дълъг SUV автомобил със задвижване на четирите колела.

Вдъхновени от мотоциклетния си бизнес, Yamaha използват своята дизайнерска философия "Elementalism" и при проектирането на Sports Ride Concept. В основата на дизайнерския език стои факта, че всеки компонент от екстериора е завършен сам по себе си, но същевременно се съчетава хармонично с останалите детайли, оформяйки цялостния дизайн.

Това е очевидно, особено ако вземем предвид факта, че кокпита, предната част и задната секция са отделни елементи, подобно на опашката, предната част и резервоара при спортните мотоциклети. Фаровете на Sports Ride Concept пък много напомнят на мотоциклета YZF-R1, като същото важи и за централно разположените високи изпускателни тръби.

За съжаление, от Yamaha не дават детайли, свързани със задвижващата система на концепта. Не е изключено японците да се спрат на малък турбо двигател - например преработена версия на някой от мотоциклетните си мотори. Ако това се окаже истина, можем да очакваме много вълнуващ автомобил, тъй като специалистите от Yamaha може би по-добре от всички знаят как се изгражда връзка между шофьор и машина.

Напредничавата конструкция на Sports Ride Concept ще даде свобода на дизайнерите да проявят творчество и да използват модерните материали по възможно най-иновативен начин. Прототипът разполага с прозрачни панели на покрива, вратите и пода, което ще допринесе за мотоциклетното усещане зад волана. Интериорът пък е изграден с оглед на симетрията, а използваните материали са доминирани от карбон и метал.

Зад главата на шофьора дизайнерите са вградили аудио система, вдъхновена от музикалните инструменти на Yamaha. Тя е създадена от дърво, което напомня много на материала, от който се правят китари.

"Надяваме се, че чакате нетърпеливо деня, в който ще можете да седнете зад волана," се казва в прессъобщението от Yamaha. Не можем да сме по съгласни с тях.

Източник: automedia.investor.bg

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.