-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Санкционират руски медии заради Крим
13 Март 2014 | 13:34
/КРОСС/ Две руски медии бяха санкционирани за по-малко от 24 часа начина на отразяване на кризата в Украйна, който е в разрез с официална политика на Москва. Вчера бе уволнена главната редакторка на интернет сайта "Лента.ру" Галина Тимченко, а днес стана ясно, че за неопределено време спира да излиза "Коммерсант-Украйна" - украинското приложение на авторитетния руски вестник "Комерсант".
Журналисти от "Лента.ру" излязоха с протестна декларация срещу уволнението на главната си редакторка Галина Тимченко, която бе заместена от Алексей Гореславски, досега заместник-генерален директор по външните комуникации на компанията.
Официално причини за смяната не се съобщават. Всички обаче коментират, че тя е свързана с начина на отразяване на събитията в Украйна и политиката на Кремъл по кризата.
За съжаление, това не е щатна рокада, затова са необходими някои пояснения. Ние смятаме, че това назначение е пряк натиск върху редакцията на "Лента.ру", се казва в декларация, публикувана в сайта, озаглавена "До скъпите читатели от скъпата редакция".
"През последните две години пространството за свободна журналистика в Русия драматично намаля", отбелязват още журналистите.
Преди да бъде уволнена, Галина Тимченко е получила предупреждение от Роскомнадзор - Федералната служба по надзора в сферата на съобщенията, информационните технологии и масовите комуникации, заради позоваване на интервю на Дмитрий Ярош, лидера на украинското движение "Десен сектор", обявен за международно издирване от руските власти за екстремизъм.
Днес ръководството на руския в. "Комерсант" обяви, че спира засега украинското си издание "Коммерсант-Украйна". "Взехме решение да го спрем до момента, в който ситуацията там се стабилизира. Но не изключвам, че този миг няма да настъпи", заяви пред ИТАР-ТАСС Павел Филенков, генерален директор на издателска къща "Коммерсант". Той изтъкна, че изданието винаги е имало икономически проблеми. А след началото на кризата в Украйна то загубило главните си рекламодатели - банки и автомобилни компании.