• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Инж. Златин Крумов: 7 снегорина и стотици служители на НКЖИ чистят железопътната инфраструктура

Инж. Златин Крумов: 7 снегорина и стотици служители на НКЖИ чистят железопътната инфраструктура

/КРОСС/ Инж. Крумов, в тежка зимна обстановка хората търсят информация за състоянието на пътищата, но малко се говори за почистването на железопътната инфраструктура. С каква техника и с какъв наличен ресурс разполага НКЖИ за почистване в тежки зимни условия?

Инж. Златин Крумов: В цялата система на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ разполагаме със 7 броя снегорини, които са специално подготвени за справяне със снегонавяванията по железопътната инфраструктура. Всички те са изправни. Също така на нашите служите по гарите сме раздали  малки ръчни бензинови снегорини, които да почистват перони и пътеки до постовите кабини в гарите. Абсолютно всички служители са снабдени с гребла, стъргалки за почистване коритата на стрелките. Хората ни са оборудвани с ръкавици, шапки, специално зимно работно облекло, така че аз мисля, че своевременно проведохме необходимата подготовка, осигуриха се необходимите средства. Независимо от тежките условия през последните дни посрещнахме подготвени снега.

През последните 10 дни кои бяха регионите и железопътните отсечки с най-големи проблеми?

Инж. Златин Крумов: Традиционно, както и при колегите от „Пътна инфраструктура“, в Североизточна България – Добрич, Шумен. Имахме доста снегонавявания по 9-а линия Самуил – Разград. Не бяха за подценяване и проблемите, които ни създадоха климатичните условия в отсечката Карнобат – Айтос – Черноград. Имахме и заседнал пътнически влак в междугарието Стамболийски – Пещера. Единични проблеми имахме в участъка Хасково -  Мост – Кърджали, но като цяло нашите екипи денонощно се грижеха за своевременното отстраняване на проблемите, които се появяваха и смея да твърдя, че НКЖИ и всичките й служби действаха организирано и съвестно, по план, който е разписан за такива условия за работа. Считам, че се справихме  успешно и за в бъдеще се надявам, че ще имаме необходимата организация за справяне с подобни изненади, които природата ни поднася.

В такива условия контактната мрежа ли е „най-слабото“ място?

Инж. Златин Крумов: Това не са най-лошите метеорологични условия за жп инфраструктурата като цяло, както и за контактната мрежа в частност. Справяли сме се и в по-тежка обстановка.При мрежата  е много специфично. В последните дни нямахме много сериозни проблеми там. Единственият инцидент, който имахме с контактната мрежа беше в междугарието Гаврилово – Шивачево. Там  вследствие паднали дървета, натежали от снега върху контактната мрежа, доведоха до  нейното скъсване. Най-сериозни  проблеми възникват обаче, когато вали преди това дъжд или мокър сняг и температурите рязко паднат -  тогава  се обледяват проводниците на контактната мрежа.  Миналата зима това се случи  около Видин и тогава в действителност бяхме безпомощни да се справим.  В последните години направихме доста инвестиции по подмяна на носещите въжета, изолатори , контактен проводник, клеми, така че съвсем не случайно контактната мрежа  последните дни се представи на ниво.

До известна степен вече обхванахме този въпрос, но как се почистват гаровите райони?

Инж. Златин Крумов: Всички служби – поделение „Железен път и съоръжения“, „Електроразпределение“, „Сигнализация и телекомуникация“, „Управление на гари и влаково движение“ имаме план за действие при подобни условия, който е предварително разписан и одобрен. Всички са запознати с него, всеки служител си знае задълженията и мястото при такава обстановка.От всички служби имаме дежурни на денонощен режим на работа, снабдени с необходимото оборудване и атрибути.  Както споменах, това включва освен снегорините и по-елементарни, но полезни средства като метли, гребла, устройства за почистване на стрелки, стъргалки, ледоразбивачки. Дори имаме факли, с които нагряваме понякога обледени елементи само и само  да осигурим своевременното обръщане на стрелките за следващото приемане или изпращане на влакове в конкретната гара. Във всички по-големи гари и всички гари, които са били обект на ремонт в последните години с българско или европейско финансиране, задължително на всички стрелки има монтирани реотани. Те отопляват стрелките  и още със стартирането на снеговалежа ние захранваме тези реотани с електричество и не се позволява изобщо по стрелките да достига сняг и да се получава обледяване. Разбира се, за съжаление  има ситуации, в които има снегонавявания, както се случи в отсечката Черноград – Айтос и  по направленията   Кардам и  Силистра, където тези реотани изпълняваха своето предназначение, но се налагаше и човешка намеса със съответното оборудване.

Служителите на НКЖИ действаха организирано и съвестно , нямаше изненадани от тежките условия и мисля, че се справихме добре, продължаваме, разбира се , да го правим и в момента.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.