• 21 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Българка композира музика за едни от най-касовите филми в Холивуд

Българка композира музика за едни от най-касовите филми в Холивуд

/КРОСС/Пенка Кунева се завърна в България, за да популяризира втория си албум - „Жената-астронавт". 

Като филмов композитор тя пиша музика, оркестрирам за големи композитори и филми. Това ми доставя голямо удоволствие, споделя тя пред Дарик. 

Защо „Жената-астронавт"?

Защото много ми беше интересно като проучих статистиката, че в космоса са летели 11% жени. Значи от всички космонавти, които са около 500, 64 са били жени. Стана ми много интересно, как е възможно в тази професия да има повече жени, а композиторките на филмова музика са толкова малко. Защото в цялата история на Холивуд има по-малко от 10 жени, които са писали музика за студийни филми. И за мен това просто беше една много интересна статистика. Плюс това аз много обичам научната фантастика, космоса, астрологията. Исках да направя нещо, което досега не съм правила. Защото аз имам всякакви такива приключенски филми и музики, а нямам нищо, което да е точно за космоса. И реших, че това е една интересна идея, разказва тя. 

Българката е една от деветте жени-композитори на филмова музика в Холивуд. Нейна е музиката към видеоигрите „Принцът на Персия", „Трансформърс", „Ангели и демони", „Карибски пирати". Главен оркестратор е на филми с бюджет над 100 милиона долара - „Елизиум"/ с Мат Деймън и Джоди Фостър/ и „Играта на Ендър"/ с Харисън Форд/, излезли на екран през 2013г.

Пенка Кунева от години живее и работи в Лос Анжелис. Родена е в София. Завършва „Теория на музиката" в Консерваторията. През 1990-та заминава със 150 долара в джоба, идва ред на Университета "Дюк" и вече 25 години твори зад граница.

 „Дюк" ми даде голяма възможност. Там учих 7 години и после, когато завърших, реших, че това, което желая най-много да постигна в своя живот е да бъда филмов композитор, защото много обичам музиката да бъде част от нещо по-голямо, от една по-голяма история, казва Пенка Кунева.

Като оркестратор е работила върху „Матрицата", „Карибски пирати". Всичките „Трансформърс", „Ангели и домони",„Елизиум", „Играта на Ендър". Като композитор пише музиката за видиоиграта „Принцът на Персия", „Трансформърс" играта, също и по-малки игри. За да разнообрази, миналата година пише музиката към едно тв шоу. 

„Елизиум" е филм с голям бюджет.

Да, това наистина беше един исторически момент, защото по принцип тази професия на композитори, оркестратори и музикални аранжьори исторически е била недостъпна за жени. Аз бях препоръчана за този филм от един човек, който ме познава от 20 години. Той знае, че аз съм човек, който ще се погрижи за този млад композитор. Това беше първият му голям филм. Просто голям късмет извади. Обаче той имаше нужда от помощ в музикално отношение, а аз съм известна с това, че помагам на тези млади композитори в тяхната първа стъпка от малък филм на голям. Затова аз бях назначена като главен оркестратор, казва композиторката. 

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.