-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
AdBlue и DPF – какво стои зад софтуерното им премахване и какво да проверите най-напред
24 Ноември 2025 | 14:30
/КРОСС/ Съвременните дизелови автомобили са оборудвани със сложни системи, чиято роля се свежда до това да ограничава вредните емисии. Две от тях са AdBlue и DPF - създадени, за да покрият европейските екостандарти. И макар ролята им да е благородна, те често стават причина за постоянни грешки, авариен режим, повишен разход или скъпи ремонти. И точно това са основните причини голяма част от шофьорите да започнат да обмислят софтуерното премахване на двата компонента. За тях е дошъл моментът, в който стандартните ремонти не водят до желаните резултати.
Защо AdBlue системата създава толкова проблеми?
AdBlue е система, която работи чрез впръскване на специална течност. Целта е да се намалят вредните азотни оксиди чрез SCR катализатора. Макар и да е създадена със съвсем благородна цел, по нея могат да се появят множество неизправности:
-
дефект в сензора;
-
проблем с помпата;
-
замърсяване на инжектора;
-
замръзване на течността при прекалено ниски температури;
-
грешки в електронния модул.
При проблем в някой от изброените компоненти на системата, по таблото започват да светят предупредителни лампи, мощността да пада, като не е изключено и автомобилът да откаже да запали.
Известен факт е, че системата е прекалено скъпа за поддръжка. Именно заради това много собственици на дизелови автомобили започват да търсят допълнителна информация и ефективни решения за справяне с проблема. И точно тук идва мястото да споменем най-ефективното и все по-предпочитано решение - софтуерно премахване на AdBlue.
DPF филтърът - другото слабо място на съвременните автомобили
DPF е също един от компонентите, които са вградени в съвременните автомобили с цел да предпазят околната среда от вредни емисии. Неговата роля е да улови саждите, отделени по време на горенето и впоследствие да ги изгори. Това е процес, който е възможно да протече при определени условия и е известен като регенерация. За да се извърши, е необходимо автомобилът да се кара определено време в извънградски условия, където е възможно развиването на по-висока скорост. Така се достига температура, която е подходяща да изгори отделените и полепнали по филтъра твърди частици.
Шофирането в градски условия е една от основните причини DPF да се запушва често. Затруднява се работата му, а това води до неприятни последици за автомобила като цяло. Мощността започва да намалява, разходът на гориво да се покачва и постоянно да се появяват сигнали за грешка.
Мнозина са онези шофьори, които вече са чистили филтъра или са прибягвали до регенерация. Те са наясно, че и двата варианта са временно решение. Затова и търсят по-ефективно и дълготрайно решение, а именно https://4motion.bg/uslugi/softuerno-izkliyuchvae-na-dpf-fap/.
Компютърната автодиагностика - най-важната стъпка преди софтуерни модификации
Независимо за каква софтуерна намеса става дума, качествената компютърна автодиагностика е първата и най-важна стъпка от процеса. Благодарение на нея може да се спести време, разходи и да се избегнат ненужни ремонти. Много често се оказва, че проблемът е съвсем дребен и без диагностика съществува риск да се предприемат погрешни действия, водещи до верига от грешки.
След професионалната диагностика често се установява:
-
дефектен сензор, при което не се налага подмяна на цялата система;
-
софтуерен проблем, при който една актуализация е напълно достатъчна;
-
механично замърсяване, което подлежи на почистване;
-
проблем с електрическата връзка, който може да бъде отстранен.
Защо голяма част от шофьорите търсят алтернативни решения?
Голяма част от собствениците на дизелови автомобили започват да търсят алтернативни решения, когато започнат да се сблъскват с поредица от трудности, свързани с работата на някоя от посочените системи. Повод за това са прекалено високите разходи за поддръжката им, което значително затруднява собствениците. Освен това, често след отстраняването на някоя неизправност, е възможно тя да се появи отново. А това поражда несигурността на собственика и нежеланието му да инвестира отново и отново в една и съща повреда. Шофирането също се превръща в бреме за водачите - загубата на мощност е изключително дразнеща, особено при дълги пътувания.
През зимата проблемите с тези системи стават още по-досадни. Вследствие на студеното време, е възможно да се затрудни значително работата на компонентите, а AdBlue течността да кристализира, което прави впръскването ѝ трудно, а понякога дори и невъзможно. А всичко това води до чести посещения в сервиз, които с течение на времето стават все по-неоправдани.
Услуги като софтуерно премахване на AdBlue или софтуерно премахване на DPF се търсят активно в интернет и набират все по-голяма популярност. Това е така, защото много собственици се сблъскват със скъпи ремонти и повтарящи се проблеми. И когато започнат да се въртят в един омагьосан кръг, е нормално да потърсят и най-ефективното решение. А в случай като техния, то е софтуерна намеса в проблемната система. Когато тя е извършена от опитни специалисти и съчетана задължително с професионална диагностика, то може да спести значителни разходи и куп главоболия на собственика на превозното средство.