• 21 Яну 2025 |
  •  USD / BGN 1.8959
  •  GBP / BGN 2.3122
  •  CHF / BGN 2.0743
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Първият български бот инфлуенсър е факт

Първият български бот инфлуенсър е факт

/КРОСС/ Компанията Meta разреши профили, създадени от изкуствен интелект. Първият български аватар е жена и се казва Ахинора. Зад бота стои българска дигитална агенция.

Първият български аватар е жена. Казва се Ахинора, а името й означава могъщ господар. Тя е инфлуенсърка и създава поне по два поста на ден.

Ахинора е 24-годишно момиче от Варна, което вярва, че с усмивка и позитивна нагласа можем да постигнем всичко. Тя е AI генериран образ, създаден да вдъхновява и да говори за хубавите неща от живота.

Ахинора е активна от 1 януари и обещава да бъде автентична и винаги готова да ни вдъхновява.

Според киберексперта Любомир Тулев изкуственият интелект прави достатъчно добре нещата, но още липсва финия щрих. "Пръстът й например свършва в нищото. Избрали са жена, може би защото по-лесно се сприятелява с различни потребители на социалната мрежа в България. Официалното становище е, че Meta стои зад този профил", обясни той.

"Това е един много сложен алгоритъм, който действа на задно ниво, посредством на различни постове, които се споделят в българското пространство чрез различни хаштагове", допълни Тулев.

Преди дни Марк Зукърбърг представи радикални промени в политиките на Meta. Освен че премахна фактчека от платформата, разреши и на ботове да имат легитимни профили - какъвто е и Ахинора.

"Доскоро самата Meta се бореше срещу това да има изкуствени аватари, да има изкуствени профили в социалната мрежа, които бяха задавани от външни платформи и компании. Те може да бъдат използвани за политическа цел, за наклоняване в една или друга посока на различни влияния", отбеляза Любомир Тулев.

Тенденциите, по които новата инфлуенсърка се ръководи, ги определяме ние.

"Когато множество български потребители споделят някаква публикация с един и същи хаштаг, това вдига аларма и казва на Facebook - виж, това е много специфично и много характерно в момента за България и потребителите. И така Ахинора знае какво е интересно за българите", обясни киберекспертът.

Ние сме и нейните коректори. "Когато множество потребители кажат - това не е подходящо, не е правилно, дезинформация е, лошо е. Това вдига флаг и администраторите ще премахнат това съдържание и занапред във времето", обясни още той.

И така от тази година т.нар. „мъртъв интернет" навлезе и във Facebook. Вече все по-често трябва да си задаваме въпроса дали това, което виждаме, е направено от жив човек или всичко е просто един компютърен код.

"Именно в този контекст, Ахинора е новият аватар, който създава постове автоматично, генерира съдържание и е част от теорията на мъртвия интернет. Все повече и повече ще виждаме публикации, които са изкуствено генерирани, а не от хората", подчерта Тулев.

Нова телевизия, „Събуди се"

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.