• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Вицепремиерът Христо Алексиев: Пристанищата Варна и Бургас са алтернативи на сухопътния карго трафик от Азия към Европа

Вицепремиерът Христо Алексиев: Пристанищата Варна и Бургас са алтернативи на сухопътния карго трафик от Азия към Европа

/КРОСС/ Българските пристанища са отлична алтернатива за нарастващия сухопътен трафик на товари от Азия за Европа. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев на среща днес с делегация на компанията Абу Даби Портс Груп. Клъстерът проучва възможностите за участие в пристанищата Варна и Русе, както и в други транспортни обекти и проекти.

Вицепремиерът Алексиев подчерта, че проектът за Среден коридор от Азия през българските черноморски пристанища, е отлична алтернатива както на Северното трасе през Русия, така и на Босфора. Пристанищата във Варна и Бургас имат достатъчно свободен капацитет, добави той. Христо Алексиев информира, че потенциалът на маршрута ще бъде засилен след реализацията на проекта Sea2Sea, който ще осигури железопътна свързаност между пристанищата в Северна Гърция и българските портове Бургас, Варна и Русе.

Представителите на Абу Даби Портс Груп бяха категорични, че за тях е много важно логистиката да използва възможностите на интермодалния транспорт.

Няма само един път, няма само един начин, винаги са необходими алтернативи, бе общото мнение по време на срещата.

В разговора участва и министърът на иновациите и растежа Александър Пулев, които представи възможностите за финансиране на логистична инфраструктура.

Представителите на Абу Даби Портс Груп са на посещение в България по покана на вицепремиера Христо Алексиев. Разговорите са продължение на темите, обсъждани по време на визитата на президента Румен Радев в Обединените арабски емирства през 2022 г.

Абу Даби Портс Груп оперира на 36 пристанища в Европа, Азия и Африка и разполага с над 100 кораба. Притежава и извършва дейност в индустриални зони с площ 550 000 кв. км, което е четири пъти повече от територията на България. Тяхната потенциална инвестиция в България би превърнало страната ни в транспортен хъб на Балканите.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.