• 04 Септ 2025 | 04:28:45
  •  USD / BGN 1.6784
  •  GBP / BGN 2.2514
  •  CHF / BGN 2.0864
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Българските пътища през обектива на тол камерите

Българските пътища през обектива на тол камерите

/КРОСС/ До 3000 на денонощие стигат глобите по новата методика за средна скорост, които камерите на ТОЛ системата изпращат към шофьори, карали с над ограниченията.

На този фон броят на нарушителите, които карат в аварийна лента, рязко намалява. Това показват първите данни на тол управлението на новата система, която тръгна с пълна сила тази седмица. В

Наблюденията на проф. Олег Асенов - началник на Националното тол управление, са, че резултати вече има.

„В момента контролираме работата на два екипа в реално време, които имат за задача да изпълняват новата функционалност - контрол на автомобилите за движение в аварии на лента. Засега няма нито едно нарушение. Камерите са включени в тестова среда от около 10 дни. Като средно, нарушителите бяха над 100-120 на денонощие. Към момента вече броя им намаля тройно на практика, под 30 нарушители", казва Асенов.

На Северната скоростна тангента нарушенията за средна скорост в участък от 10 км са повече от 1500 дневно. „Което означава, че в двете посоки броят на нарушенията за някои денонощия надвишава 3000. Днес на отсечката, на която се намираме в момента и на която правим и тестовият контрол за средна скорост, от началото на денонощието до момента, в който пристигнахме, имаше 410 нарушения за превишена на средна скорост на отсечка от 19 км", обясни той.

Проф. Асенов обясни, че обхватът на камерата за засичане на шофиране в аварийна лента е от 130 до 30 метра.

„Камерата е активна, регистрира номера и създава доказателствен запис с място на установяване на нарушението, дата, час, съответно регистрационния номер на автомобила, снимка с регистрационния номер и панорамна снимка, която да показва реално консумираното нарушение. Ние всички моментни скорости, които са под 40 км, ги редуцираме и приемаме, че очевидно с това превозно средство има някакъв технически проблем."

На автомагистрала „Тракия" има 24 стационарни и до 50 мобилни контролни точки. „Разполагаме с 295 стационарни и 50 мобилни контролни точки, разположени по цялата пътна мрежа. На всяка автомагистрала ние имаме техническа готовност да реализираме този механизъм, както и на пътищата, които са първи клас. Ако днес с вас ние решим, че има един критичен участък, който трябва да бъде наблюдава, ние посочваме тези две рамки. Въпрос на натискане на копче. Отсечките, които трябва да изберем, трябва да са с дължина между 5 до 20 км, да не са последователни отсечки, да са отсечки, в които няма отбивки, за да може, да речем, човек да отбие и по този начин да калкулира някаква почивка от време", обясни проф. Асенов.

Нарушителят има право да заплати компенсаторна такса още при проверката на пътя. „И прекъсваме наказателния процес в този момент. Държавата директно събира парите си през терминалите и получаваме ефект на висока събираемост. Колегите от ТОЛ Контрола успяват да направят над 300-350 хиляди лева на седмица, събрани директно и влезли в бюджета средства на базата на тези компенсаторни механизми", допълни Асенов.

Нарушенията се за средна скорост се трансферират автоматично към МВР в момента, в който се констатират като такива. „Ние по никакъв начин от националното управление нямаме човешки фактор. Ръчичка не участва в процеса, което гарантира обективността на тази система, защото чувам, чета по медиите - „още една касичка". Нарушението се комплектова в рамките на няколко минути.

Проф. Асенов не смята, че огромният брой нарушители ще доведат до задъхване на системата. „На денонощие ние обработваме повече от 100 хиляди потенциални нарушения. Самата система е мащабирана за много по-голям тип нарушения. Ние използваме един и същ доказателствен запис - не генерираме допълнителни данни. Освен това сме на финала за въвеждане на нарушения за претоварване."

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.