• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Създаване на индустриални стандарти с AUTOSAR

Създаване на индустриални стандарти с AUTOSAR
Автомобилният софтуер под микроскоп, разнищвайки системите, които захранват колите ни, за да ги разберем и без диплома по инжинерство

/КРОСС/ Когато става въпрос за изучаване на автомобилния софтуер, добре е да се започне от AUTomotive Open System Architecture (AUTOSAR), стандартизиращ структурата на софтуера, който се инсталира в автомобилите. Това е международна организация за определяне на стандарти, в която производителите на превозни средства, доставчици на продукти и услуги, както и IT компании се обединяват, за да определят стандартите за софтуера в повечето автомобили.

Но защо стандартизирането на софтуера е толкова ключово?

Удобство в разработването

Броят на електронните компоненти в превозните средства нараства с всяка изминала година и не е изненада, че с това нараства и търсенето на софтуер, който да ги захранва. С разширяването на индустрията, софтуерът става все по-разнообразен и сложен, което прави търсенето на системи, съвместими с различните коли и модели, истинско предизвикателство. Ето защо много държави и компании призовават за стандартизиране на софтуерните структури и именно тук идва ролята на AUTOSAR.

AUTOSAR е създаден, за да наложи всеобхватни регулации, които партньорите му трябва да следват през целия процес на проектиране, за да предотвратят бъдещи грешки при разработването на самия софтуер. Това не само е от полза на цялата индустрия, но и на партньорите, които така спестяват време и усилия.

Повторна употреба

AUTOSAR разширява възможностите за повторно използване и разширение на софтуера. Всеки общ компонент, инсталиран в електронни услуги за управление на автомобила, е стандартизиран навсякъде. Представяйки методи за разработка и средства, които могат да бъдат използвани при създаването на сложен софтуер, компаниите ще избегнат това да създадат продукт, който вече съществува. Сега една и съща софтуерна система може да покрива нуждите на няколко автомобила, което, на теория, ще спести време, усилия и средства на разработчиците и производителите.

Нещо повече, по-старият софтуер, разработен преди наложените от AUTOSAR стандарти, може да бъде интегриран в системите без проблем. Вместо единият да се променя, за да пасне на другия, интеграцията на две отделни, но различаващи се системи може дори да увеличи общата ефективност и в същото време да намали разходите.

Модулизация

За по-добро разбиране на стандартизацията на софтуера в етапите на разработването му, може да го сравним с частите на LEGO, които могат да се сглобят по различни начини, за да се създадат безкраен брой различни дизайни. Повечето софтуери могат да бъдат приложени към различни машини и автомобили мигновено, без да се налага промяна на софтуерния код, така че дори две коли, които използват различен вид софтуер, интеграцията и синхронизацията на модулния такъв ще е изключително лесна.

Модулният софтуер позволява различни системи да се интегрират, без да се налага да се променят, добавят или премахват стандарти или регулации. За доставчиците на компоненти със сигурност има повече смисъл да се създадат глобални производители на модулен софтуер, който да може да се интегрира с всяка възможна система или устройство, спестявайки им време, разходи и ресурси, необходими за разработването на индивидуална система за всеки различен бранд и автомобил.

Благодарение на стандартизирания интерфейс, вече не е необходимо всеки модул да бъде създаден от една и съща компания. Ако отговарят на стандартите за междумодулнен интерфейс, заложен от AUTOSAR, те ще бъдат съвместими и с други устройства и системи.

Всяка година се разработва нов софтуер за различни цели, включително автомобилна безопасност. Благодарение на модулизацията, повечето от тях имат способността да взаимодействат с други устройства и система в съответствие със софтуерните стандарти на AUTOSAR.

Платформата AUTOSAR е подкрепена от повечето големи производители на автомобили, включително BMW, Ford, Bosch, General Motors, Toyota, Continental, Daimler AG, Peugeot, Citroen и Volkswagen, които създават свои платформи, базирани на AUTOSAR, подобрявайки оперативната съвместимост чрез насърчаване на производителите на компоненти и IT компаниите да приемат същите стандарти.

AUTOSAR усъвършенства повторното използване на софтуерни модули между производителите на автомобили и доставчиците на компоненти, като уеднаквява използеаните от разработчиците езици и формати, опростявайки управлението на сложни автомобилни електронни системи и за двете страни.

Откакто AUTOSAR обявява стандартизираните си спецификации за интегрирано управление на различни софтуери, LG Electronics бе отличен със статута Premium Partner, благодарение на системното прилагане на различни дейности, свързани с разработката и базирани на обявените стандарти.

Светът се дигитализира с безпрецедентна скорост и LG постоянно се стреми към усъвършенстване на автомобилните плаформи, включително AUTOSAR, за да осигури по-добър живот за хората по света във всеки един аспект от ежедневието им. Някои експерти дори правят смели прогнози, че колите на бъдещето ще се движат чрез софтуер, а не на гориво. По пътя към бъдещето на мобилността, която се очаква да бъде безпрецедентно съвместима и ефективна благодарение на AUTOSAR, продължавайте да следите как LG участва в оформянето на иновациите.

# # #

За LG Electronics Vehicle component Solutions Company
LG Vehicle component Solutions Company се фокусира върху комерсиализирането на автономни и екологично отговорни автомобилни иновации и решения, базирани на патентованите технологии на LG. Компанията предлага автомобилно преживяване, електрификация и адаптивни решения като автомобилен инфотейнмънт, свързаност, интелигентно шофиране и софтуерна платформа, наред с други иновативни технологии. Като иновативен партньор на бъдещата мобилност, LG следва диверсификация на своето портфолио с цел затвърждаване на възможностите си чрез придобиването на компании: автомобилно осветление и системи за фарове от ZKW Group, софтуерна киберсигурност от Cybellum и съвместно предприятие LG Magna e-Powertrain. За повече новини относно LG, посетете www.LGnewsroom.com.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.