• 15 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8116
  •  GBP / BGN 2.2747
  •  CHF / BGN 1.9955
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Градският избор – вече електрически автомобил

Градският избор – вече електрически автомобил

/КРОСС/ Преди няколко години електрическата кола не беше първият избор за градските жители. Ако живеете в апартамент и нямате гараж с стенна кутия, навярно може да избегнете купуването на електрическа кола днес. Но времената са се променили - когато е напълно зареден, средният елSUV например има пробег от над 400 километра. Ясно е, че това ще върши сериозна работа в градските райони, но този пробег в средния трицифрен километричен диапазон е подходящ и за дълги разстояния. Освен това има рязко увеличение на плътността на зарядните станции в жилищните райони. Обикновено можете да стоите там и да зареждате четири часа.

Пример за подобно решение за градски елмобил е Ioniq 5 от корейската Hyundai Group. Той предлага всичко необходимо от света на автомобилите - интересен дизайн, вътрешен простор, без да е прекалено голям, модерна, комфортна атмосфера и спортни характеристики на шофиране - от производителността на двигателя до поведението на пътя.

Благодарение на централните точки за зареждане и гъстата инфраструктура дори извън градовете, някогашното „безпокойство за достатъчен пробег" е нещо от миналото. Да, електричката бавно се превръща в първата семейна кола - не само по екопричини, но и поради собствени убеждения, дори и харесване на спортното шофиране.

Най-добрият вариант на този кореец предлага заден и преден двигатели със системна мощност от 225 кВт/305 к.с. Двата заедно генерират въртящ момент от 605 Нм и динамично задвижване на всички колела (4WD). В комбинация с батерията от 72,6 квтч, ускоряването от 0 до 100 км/ч е за 5,2 секунди.

Интериорът е смесица от футуризъм и уелнес зона. Въпреки големите дисплеи и изчистените дизайнерски линии, атмосферата не изглежда твърде студена, а по-скоро излъчва лекота. За това допринасят и някои материали като например, покритието на сенника.

Превозното средство е базирано на новата „електрическа глобална модулна платформа" (E-GMP). Тя позволява уникални пропорции на автомобила и усъвършенстван интериор. Hyundai поставя стандарти с E-CUV както по отношение на използването на екологично чисти материали, така и по отношение на задвижването. В допълнение към 800-волтовата технология за особено бързи процеси на зареждане, Ioniq 5 предлага и функцията зареждане, с която водачът може да използва захранване от батерията вътре и извън автомобила си.

В Ioniq 5 има достатъчно място - с дължина от 4,64, ширина от 1,89 и височина от 1,60 метра и с междуосие от три метра, наличното пространство в напълно електрическия CUV е сравнимо с превозно средство от пазарния D-сегмент. Въпреки това Stromer не е толкова голям, че средните места за паркиране да не са достатъчни - също аргумент за използване на автомобила в града.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.